آفتاب

برگ دیگری از اقدامات ضد بشری صهیونیست‌ها؛ پزشک نروژی از ورود به غزه منع شد

برگ دیگری از اقدامات ضد بشری صهیونیست‌ها؛ پزشک نروژی از ورود به غزه منع شد

رژیم صهیونیستی بار دیگر در اقدامی ضد بشری ورود یک پزشک نروژی را که بیش از 30 سال در جریان درگیری‌های غزه به فلسطینی‌ها خدمات پزشکی به فلسطینی‌ها ارائه کرده بود، به غزه ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، دکتر «مدس گیلبرت»، یک پزشک نروژی است که از منتقدان سخت رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و به دلیل انتقادات اخیرش و آنچه که این رژیم «دلایل امنیتی» خوانده است، برای همیشه از ورود به غزه منع شد.

این پزشک 76 ساله که تلاش داشت برای اولین بار پس از جنگ خونبار اسرائیل در ماه اوت علیه غزه به این منطقه بازگردد، گفت: مقام‌های نروژی از من خواستند به غزه بروم و کارم را ادامه دهم، اما زمانی که به گذرگاه ایرز رسیدم، سربازان اسرائیلی به من گفتند که نمی‌توانم وارد شوم و مجبور شدم به نروژ بازگردم. من هیچگاه هیچ یک از قوانین اسرائیل را نقض نکردم. این اقدام تحریک‌آمیز، غیر منطقی و غیر قابل پذیرش است.

پس از اینکه مدس گیلبرت ماه گذشته بازگشت، سفارت نروژ به مقام‌های اسرائیلی نامه‌نگاری کرد اما به آن‌ها اعلام شد که به «دلایل امنیتی» ورود این پزشک برای همیشه به غزه منع شده است. مقام‌های نروژی می‌گویند که بعید است تصمیم اسرائیلی‌ها لغو شود.

گیلبرت می‌گوید که حدود 11 هزار فلسطینی را از زمان اولین سفرش به این منطقه در سال 1981 درمان کرده است. این فرد در جریان عملیات‌های اسرائیل در غزه در سال 2008 به نام «عملیات سرب گداخته» به سخنگوی فلسطینیان تبدیل شد. در آن زمان اکثر روزنامه‌نگاران غربی اجازه ورود به اراضی اشغالی را نداشتند.

توجه دولت رژیم صهیونیستی پس از انتقاد علنی گیلبرت که در یک ژورنال پزشکی به نام «لنست» به چاپ رسید، مورد توجه قرار گرفت.

یکی از کارشناسان می‌گوید: حملات اسرائیل اغلب به منظور ترساندن انجام می‌شود و روح و جسم مردم را زخمی می‌کند و زندگی آن‌ها را در آینده غیرممکن می‌سازد و در ادامه خانه و وسایل زندگی آن‌ها را نابود می‌کند.

انتهای پیام

کد N580671

وبگردی