آفتاب
رییس کل دادگستری یزد:

نیمی از پست‎‎های اداری دادگستری یزد بلاتصدی است

نیمی از پست‎‎های اداری دادگستری یزد بلاتصدی است

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: حدود 50 درصد از پست‏‏‌های مصوب اداری دادگستری بلاتصدی است و بدیهی است که 50 درصد موجود باید با تلاش مضاعف به مردم خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، محمدرضا حبیبی در جمع کارکنان اداری و قضایی بهاباد با تشکر از زحمات کارکنان در این حوزه دوردست دستگاه قضایی، افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر اقدامات بسیار خوبی در جهت رفع کمبودها در قوه قضاییه از سوی مسئولان عالی این قوه انجام گرفته است.

وی بهاباد را از جمله حوزه‌‏‏های قضایی خوب و بی‎‎حاشیه استان ذکر و بیان کرد: برخورد خوب و همراه با آرامش با مردم باعث شده تا رضایت خوبی از این حوزه قضایی در بین مردم به وجود آید.

این مقام قضایی ابراز کرد: کار قضایی و خدمت در این دستگاه به واسطه شرایط خاص حاکم بر آن از سختی قابل توجهی برخوردار است و اگر این خدمت در مناطق محروم نیز باشد، بدون شک از اجر معنوی بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به آمار پرونده‎‎های موجود در اجرای احکام نیز بیان کرد: باید تلاش شود تا موجودی این بخش که ماحصل تلاش تمامی بخش‏‏‌های دیگر است با اجرای خوب و صحیح و به‌موقع کاهش یابد.

حبیبی با اشاره به شهرستان شدن بهاباد و امکان تبدیل شدن دادگاه عمومی به دادگستری، خاطرنشان کرد: تا زمانی که موجودی پرونده‎‎های این دادگاه در همین حدود است نباید به تاسیس دادگستری اصرار ورزید؛ چرا که کار در دادگاه عمومی بخش به صورت یک مرحله‏‏‌ای است و با انجام تحقیقات مقدماتی توسط دادگاه و اشراف قاضی در پرونده کیفری به موضوع از ابتدای وقوع جرم دقت و سرعت در رسیدگی را بالا برده و به نفع مراجعین است.

انتهای پیام

کد N580167

وبگردی