آفتاب
سفیدی:

پنج درصد جمعیت اردبیل عضو کتابخانه های عمومی هستند/عضویت رایگان در هفته کتاب

پنج درصد جمعیت اردبیل عضو کتابخانه های عمومی هستند/عضویت رایگان در هفته کتاب

اردبیل – خبرگزاری مهر: سرپرست امور کتابخانه های عمومی استان گفت: پنج درصد از جمعیت اردبیل یعنی نزدیک به ۵۶ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی استان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش سفیدی ظهر شنبه در جلسه ساماندهی برنامه های هفته کتاب تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال تعداد اعضای عضو کتابخانه ها با پنج درصد رشد همراه است و با این وجود افزایش اعضا دنبال می شود.

وی برنامه افزایش اعضا را عضویت ۱۰ درصد از جمعیت استان در کتابخانه ها تا پایان امسال عنوان کرد و گفت: عضویت پنج درصدی جمعیت قابل قبول نیست و در نظر داریم این رقم افزایش یابد.

سفیدی مراجعه به کتابخانه ها را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اردبیلی به کتابخانه های عمومی مراجعه کرده اند و امسال رقم مراجعات در هفت ماهه نخست سال یک میلیون نفر است.

سرپرست امور کتابخانه های عمومی استان از رشد ۴۸ درصدی مراجعات در نیمه اول امسال خبر داد و تاکید کرد: انتظار می رود در نیمه دوم سال نیز شاهد وضعیت مناسبی در مراجعات باشیم.

وی تعداد کتب امانت داده شده در هفت ماهه نخست سال را ۶۲۰ هزار نسخه برشمرد و تصریح کرد: در این شاخص نیز کتابخانه های عمومی استان با ۵۶ درصد رشد مواجه اند.

سفیدی معتقد است امانت کتاب یکی از شاخص های مهم در توسعه یافتگی فرهنگی جوامع است و رشد در این عرصه گویای وضعیت مطلوب نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی است.

سرپرست امور کتابخانه های عمومی استان در ادامه در تشریح برنامه های هفته کتاب اضافه کرد: در طول هفته پیش رو برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری جلسات نقد کتاب و برنامه های ویژه کودک و نوجوان پیش بینی شده است.

وی از برپایی نمایشگاه های کتاب در کتابخانه های عمومی خبر داد و گفت: در نمایشگاه ها تازه های نشر جهت بازدید عموم به نمایش درخواهد آمد.

سفیدی با اشاره به زمینه سازی جهت بازدید گروهی از کتابخانه ها و سخنرانی در مدارس، اضافه کرد: در طول هفته کتاب عضویت در کتابخانه های عمومی استان رایگان خواهد بود.

کد N580110

وبگردی