آفتاب
اوباما:

هرگز از منطقه آسیا-اقیانوسیه غافل نمی شوم

هرگز از منطقه آسیا-اقیانوسیه غافل نمی شوم

رئیس جمهوری آمریکا منطقه آسیا-اقیانوسیه را از جمله مسائل اساسی در سیاست خارجی واشنگتن خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا امروز شنبه در اظهاراتی در دانشگاه کوئینزالند استرالیا ضمن حمایت از پایبندی این کشور برای تقویت روابط با منطقه آسیا- اقیانوسیه گفت: اگرچه بحران های زیادی در اقصی نقاط جهان در حال رخ دادن است اما این موضوع باعث نمی شود تا توجهم از منطقه آسیا-اقیانوسیه کم شود.

وی با اشاره به نگرانی ها درباره ایجاد تعادل مجدد در منطقه آسیا-اقیانوسیه از سوی آمریکا گفت این منطقه تمرکز اساسی سیاست خارجی واشنگتن بوده و هرگز از آن غافل نمی شویم.

اوباما همچنین اقدامات روسیه علیه اوکراین را تهدیدی برای جهان خواند و به اقدامات این کشور در مناطق شرقی اشاره کرد. رئیس جمهوری آمریکا در ادامه به نقش پکن در آینده آسیا- اقیانوسیه، اختلافات ارضی چین و همسایگانش و کره شمالی اشاره کرد و گفت برنامه اتمی پیونگ یانگ تهدیدی علیه آینده آسیا- اقیانوسیه است.

پلیس بریسبین استرالیا همچنین در آستانه برگزاری نشست گروه 20 در این شهر از برقراری تدابیر شدید امنیتی خبر داد. پلیس نیز به منظور حفظ نظم و امنیت شهر، تجمع و ایجاد صف، حمل اشیاء قابل پرتاب از جمله سنگ و تخم مرغ و نیز به کار بردن اشیاء پرنده از جمله بادبادک در حوالی محل برگزاری این نشست را ممنوع اعلام کرده است.

در آستانه برگزاری این نشست یک مرد کوئینزلندی در صفحه فیسبوک خود باراک اوباما را تهدید کرد که همین موضوع باعث شد تا پلیس وی را دستگیر کند اما وی پس از چندین ساعت آزاد شد.

کد N579956

وبگردی