آفتاب
سرلشکر صفویدر همایش هادیان سیاسی:

آمریکایی ها و صهیونیست ها در عرصه های مختلفی از ایران شکست خورده اند

آمریکایی ها و صهیونیست ها در عرصه های مختلفی از ایران شکست خورده اند

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: رهبري انقلاب اسلامي ، حضرت آيت ا... العظمي امام خامنه اي به عنوان رهبر قدرتمند جهان اسلام در مقابل آمريکائي ها و صهيونيست ها ايستاده است و صهيونيست ها در عرصه هاي مختلفي شکست خورده اند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا که در چهارمین همایش مسئولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح که با موضوع وحدت جهان اسلام، چالش ها و فرصت ها سخن می گفت، با اشاره به اينكه تغيير ساختار قدرت در قرن حاضر نيازمند تفكر عميق است، اظهار داشت: نظريه قدرت و حتي ابزار‌هاي اعمال قدرت در قرن حاضر در حال بازخواني و باز‌توليد است و يك چهره جديد از قدرت در جهان جديد مطرح است.

وي در ادامه افزود: به نظر مي رسد هم ماهيت و هم قلمرو قدرت در حال تغيير و تحول است. ماهيت قدرت از قدرت سخت به قدرت نرم و قدرت فرهنگي و سياسي و قدرت اقتصادي در حال تغيير است و قلمرو قدرت در حال حرکت از نيمکره غربي به سمت نيمکره شرقي است و بطور خاص در حال حرکت از اروپا و آمريکا به سمت قاره آسيا است و در قاره آسیا کشورهای چین، هند، روسیه و ژاپن می توانند بعنوان یک قدرت قاره ای بروز و ظهور کنند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: جهان اسلام در حال گذار از یک مرحله تاریخی جدید است که آن را مرحله گذار ژئوپلیتیکی می گوئیم و جهان اسلام در یک نقطه عطف راهبردی با استراتژیک قراردارد چرا که ائتلاف جبهه غرب، صهیونیسم و نفاق به عنوان یک تهدید بزرگ برای همه کشورها، ملت ها و دولت های اسلامی جهان اسلام نقشه کشیده اند.

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به توطئه آمریکائی –صهیونیستی در جهت غارت منابع اقتصادی کشورهای عربی و تضمین امنیت رژیم صهیونیستی بیان کرد: بايستي نتيجه گرفت که يک طرح و توطئه بزرگ به رهبري آمريکائي ها و با همکاري برخي کشورهاي اروپائي مثل انگلستان و فرانسه و با مشارکت صهيونيست ها و سران برخي کشورهاي عربي در مسائل منطقه وجود دارد.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا در در تشريح برخي از اهداف اين توطئه بزرگ گفت: ادامه تسلط بر کشورهاي عربي و اسلامي منطقه و غارت ثروت هاي طبيعي مردم و حفظ حاکمان ديکتاتور و رژيم هاي سنتي و پادشاهي اين منطقه و جلوگيري از بيداري اسلامي و مدیریت کنترل انقلاب هاي مردمي منطقه را مي توان از اهداف توطئه آمريکائيها دانست و آنچه که در عراق، لیبی و مصر می گذرد مصداقی از این اهداف است.

وي افزود: تجزیه برخی از کشورهای اسلامی مثل سودان که انجام شده و دیگر کشورهای اسلامی همچون لیبی ، عراق ، یمن و شاید یکی از کشورهای جنوبی خلیج فارس از جمله اهداف آمریکائیها و صهیونیستها می باشد.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: همچنين راه اندازي برادر کشي و ناامني در کشورهاي عربي و اسلامي براي حفظ بقاء و امنيت رژيم جنايتکار صهيونيستي و تضعيف دولت ها و کشورهاي محور مقاومت و حاميان حزب ا... لبنان و گروه هاي جهاد اسلامي و حماس در فلسطين اشغالي را مي توان از ديگر اهداف توطئه آمريکائي صهيونيستي دانست.

وی گفت: اما بزرگوار و رهبر حکیم و مقندر اسلامی ، مقام معظم رهبری همواره پرچمدار وحدت جهان اسلام و حفظ تمامین ارضی کشورهای اسلامی و تقویت محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بوده و هستند.

مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا با اشاره به اينکه سرنوشت همه ملت هاي اسلامي به يکديگر گره خورده است تصریح کرد: آرزوي امپراطوري آمريکا در رسيدن به تک قطبي شدن قدرت در جهان ، با شکست مواجه شده است و هم اکنون چند قطبی شدن قدرت در جهان به وضوح دیده می شود و جهان اسلام با داشتن ظرفيت هاي ژئوکالچر ، ژئو اکونوميک و ژئو پلتيک و با داشتن جمعيت حدود يک ميليارد و ششصد ميليون نفر و با امواج بيداري اسلامي که شروع شده است و به فضل الهي ادامه خواهد داشت، مي تواند تبديل به يک قطب بزرگ قدرت در قرن حاضر شود.قطب های دیگر قدرت چین ، فدراسیون روسیه ، اتحادیه اروپا ، برزیل و هند و خود آمریکا خواهند بود.

سرلشکر صفوی ادامه داد: غرب دیگر پیام الهام بخشی برای بشریت ندارد و الهام بخشی لیبرال دموکراسی رو به اتمام است.

وي افزود: کشورهاي اسلامي از قلمرو جغرافيايي وسيعي برخوردار هستند و قدرت تاثير گذاري در معادلات اقتصادي ، سياسي، فرهنگي و امنيتي نظام جهان در قرن حاضر را دارندو جهان اسلام از يک موقعيت و وزن ژئوپولتيکي بسيار بالا براي ارتقاء و دست يابي به يک بلوک قدرت جهاني در ساختار نظم نوين جهاني در قرن 21 برخوردار است.

مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا در بيان اهميت منطقه خليج فارس در تحولات استراتژيک آينده جهان گفت: به نظر مي رسد طي چند دهه آينده مهمترين منطقه استراتژيک جهان و بلکه هارتلند جهاني را منطقه خليج فارس و کشورهاي پيرامون آن شکل مي دهد و موقعيت منحصر به فرد جغرافيايي و وجود منابع و ذخاير سرشار و اثبات شده انرژي و ظرفيت ژئو کالچر و تاثيرگذار اعتقادي و فرهنگي و اهميت کشتيراني و حمل و نقل دريايي با جهت تجاري و نظامي، ‌از جمله بسترها و عوامل تشکيل دهنده اين اهميت به شمار مي روند.

سرلشکر صفوي با اشاره به چالش هاي داخلي فراروي کشورهاي اسلامي گفت: وابستگي سران کشورها به غرب و حکومتهاي طولاني مدت، تعارض ميان استبداد و دموکراسي بين ملت ها و حاکمان ، اختلافات مرزي و ارضي با همسايگان همچون عربستان ، قطر، مصر، سودان ، مراکش و صحراي غربي ، وجود مناقشات قومي و مذهبي از چالش هاي اصلي کشورهاي اسلامي محسوب مي شود.

وی ادامه داد: نرخ رشد جمعيت در اين کشورها بالا است ، کم سوادي و ناتواني در توليد علم و دست يابي به فناوري هاي جديد از معضلات کشورهاي اسلامي به حساب مي آيد فقر ، نابرابري اجتماعي ، عدم توسعه يافتگي در برخي از کشورها ديده مي شود و فرار مغزها در جهان اسلام وجود دارد.

مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا در خصوص چالش هاي خارجي پيش روي کشورهاي اسلامي گفت: عده اي از حکومت هاي کشورهاي اسلامي به حکومت هاي بيگانه وابسته اند و اشغال نظامي شده اند و همچنين در اين کشورها مناطق بحراني وجود دارد برخي از کشورها نيز ثبات سياسي ندارند و وجود شاخص هاي دولت هاي ناپايدار در برخي از اين کشورها ديده مي شود.

سرلشکر صفوی با تاکيد بر اينکه با تمام اين ضعف ها، کشورهاي اسلامي فرصت هاي بسياري دارند اظهار داشت: موقعيت جغرافيايي اين کشورها مناسب است و همچنين موقعيت و وزن برتر ژئوپولتيکي کشورهاي اسلامي، موقعيت ژئوپولتيکي فرهنگي جهان اسلام و همچنين موقعيت ژئواکونوميکي جهان اسلام از فرصت هاي خوب کشورهاي اسلامي به حساب مي آيد.

وی در ادامه گفت: حدود 80 درصد تجارت جهاني از طريق ناوبري دريايي صورت مي گيرد و ناوگان هاي تجاري بايد از ‏تنگه ها ي استژيك جهان عبور کنند. ‏در دو طرف گلوگاه هاي استراتژيک جهان که به آنها گذرگاه هاي عبور اجباري مي گوييم، کشورهاي ‏مسلمان هستند و مي توان گفت که ‏اقتصاد جهاني را مي توانند کنترل کنند.

دستيار و مشاور عالي مقام فرماندهي کل قوا تصريح کرد: کشور هاي اسلامي داراي حدود 57 درصد کل ذخاير اثبات شده گاز جهان هستند که
ايران با مجموع انرژی نفت و گاز در جهان مقام اول را دارا است.

وي ظرفيت اثبات شده نفت خام جهان اسلام را حدود 75 درصد خواند و افزود: اين ميزان ظرفيت اثبات ‏شده در کشور هاي اسلامي قراردارد اين در حالي است که آمريکايي ها در سال 25 درصد کل توليد نفت ‏خام جهان را مصرف مي کنند و بعد آمريکايي ها چيني ها هستند و هر کشوري که ‏بخواهد توسعه پيدا کند ‏به اين منابع انرژي نيازمند است.‏ البته منابع وسیع جدید نفت درآمریکا کشف شده که هنوز حجم دقیق آن مشخص نشده است.

سرلشكر صفوي در ادامه سخنان خود با توصيف مولفه هاي شكل گيري قدرت جهان ‏اسلام، گفت:‏ به فضل الهي در قرن 21 قدر ت جديدي به عنوان قدرت جهان اسلام بروز و ظهور پيدا خواهد کرد. اين ‏قدرت جديد، يک قدرت فرهنگي، سياسي و ‏اقتصادي است. وحدت و همگرايي جهان اسلام و ملت هاي ‏اسلامي در قرن 21 تشديد خواهد شد. قدرت آمريکا و اروپا رو به کاهش ‏خواهد رفت، صهيونيست ها به ‏شدت تضعيف خواهند شدو وزن جمهوري اسلامي ايران و کشورهاي اسلامي بالا رفته و وزن آمريکايي ها و صهيونيست ها پايين ‏‏خواهد آمد.‏

سرلشکر صفوي با تاکيد برنقش مقام معظم رهبري در بيداري اسلامي و وحدت جهان اسلام در شکست راهبردهاي نظام سلطه و نجات ملت هاي مظلوم و تحت ستم مسلمان و ضرورت انعقاد و تمهيدات لازم براي استفاده از ظرفيت ها و توانمندي هاي بلاد اسلامي براي رويا رويي با دشمنان قرآن و پيامير اعظم (ص) گفت: توجه عميق ملت هاي مسلمان به انديشه هاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري و نظام جمهوري اسلامي ايران و نوع حرکت آمريکائيها ، رژيم صهيونيستي و متحدان آنها عليه ملت هاي اسلامي ، رسالت و وظيفه سنگيني براي دفاع از اسلام و هويت اسلامي فرا روي همه روشنفکران و علماي جهان اسلام قرار داده است.

وی اضافه کرد: مقابله با گروهکهای تکفیری تروریستی داعش که دستاورد سازمانهای اطلاعاتی غرب و رژیم صهیونیستی است یکی دیگر از اهداف وحدت جهان اسلامی می تواند باشد.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: رهبري انقلاب اسلامي حضرت آيت ا... العظمي امام خامنه اي به عنوان رهبر قدرتمند جهان اسلام در مقابل آمريکائي ها و صهيونيست ها ايستاده است و صهيونيست ها در عرصه هاي مختلفي شکست خورده اند و رهبري انقلاب اسلامي فرمانده دفاع از بلاد اسلامي است و آنرا يک وظيفه الهي ميداند.

دستيار و مشاورعالي مقام فرماندهي کل قوا خاطرنشان کرد: در چنين وضعيتي بکارگيري ظرفيت ها و توانمندي هاي سياسي و اقتصادي کشورهاي اسلامي ،‌ از جمله ابزارهاي انرژي و سلاح نفت و گاز و شکل گيري اراده فراگير در تحريم کالاهاي آمريکائي و تعطيلي سفارت خانه هاي رژيم صهيونيستي از جمله اقداماتي است که مي تواند قدرت وحدت و يکپارچگي جهان اسلام را به رخ سران کفر و الحاد جهاني بکشاند و آزادی قدس شریف می تواد یکی از اصلی ترین محور وحدت همه مسلمانان جهان قرار گیرد.

کد N579939

وبگردی