آفتاب
دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خبر داد

تنظیم لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان با نظر هاشمی، خاتمی، ناطق و عارف

تنظیم لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان با نظر هاشمی، خاتمی، ناطق و عارف

دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: در لیست انتخاباتی اصلاح طلبان نظر آقایان خاتمی، هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری، عارف و سایر نیروهای موثر اصلاح طلب تامین خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،درباره محور قرارگرفتن ناطق نوری در انتخابات آینده مجلس توسط اصلاح طلبان اظهار کرد: مسئولیت تهیه و اعلام لیست انتخاباتی را احزاب اصلاح طلب برعهده دارند، اما تلاش می‌کنیم در تهیه لیست انتخاباتی نظر آقایان خاتمی، هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری ، عارف و سایر نیروهای موثر اصلاح طلب را تامین کنیم، اما این‌که محور لیست شخص خاصی باشد این‌طور نیست. لیست ائتلافی حول محورها و ضوابط اصلاح‌طلبی تهیه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان با ناطق نوری برای تهیه لیست خود مشورت کرده‌اند یا خیر بیان کرد: با آقای ناطق هم مثل بسیاری از شخصیت‌های معتدل اجتماعی و سیاسی ملاقات‌هایی صورت گرفته و در آینده هم انجام خواهد شد. البته این ملاقات‌ها به صورت حزبی و گروهی نبوده و به قول خود آقای ناطق طلبگی بوده است. درباره سرلیستی اصلاح طلبان هم الان زود است که بخواهیم صحبت کنیم و باید تا سال آینده صبر کنیم تا اوضاع عمومی و شرایط را بسنجیم و پس از آن تصمیم گیری کنیم.

رهامی با بیان این‌که کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همان‌طور که در انتخابات سال 92 فعالیت داشت عمل خواهد کرد یادآور شد: از عید امسال این کمیته وجود داشت و با اضافه شدن سایر دبیران کل و تصویب آیین‌نامه جدید از سایر تشکل‌های خارج از احزاب 18 گانه نیز استفاده خواهد شد این کمیته فعالیت خود را انجام می‌دهد. کمیته انتخابات به عالی‌ترین شورای سیاست‌گذاری انتخابات در مجموعه اصلاح طلبان تبدیل شده و جلسات مستمری دارد که ماموریت آن سیاستگذاری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.

وی در ادامه بیان کرد:‌ سیاست گذاری های شامل سیاست گذاری انتخاباتی، تبلیغاتی،‌تهیه لیست ها ، فراهم کردن ارائه زمینه لیست‌های انتخاباتی و در صورت حکمیت در مواردی است که امکان دارد با چالش تعدد کاندیدا مواجه شویم. بعد از آن نیز پیگیری مسائل صلاحیت‌ها، حضور در انتخابات بر عهده کمیته انتخابات خواهد بود. تلاش داریم همان مدل سال 92 را که در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری انجام دادیم، پیاده کنیم. در آن سال با مدیریت آقایان خاتمی،‌ هاشمی و عارف توانستیم همه گروه‌ها را پای یک لیست جمع کنیم و این کار را برای آینده هم انجام خواهیم داد.

دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اضافه کرد: البته این اتفاقات بستگی به این دارد که اول بتوانیم اشخاص و احزاب اصلاح طلب را به صورت موتلف در بیاوریم و نکته دوم به سایر عوامل مثل نحوه عملکرد شورای نگهبان، هیات‌های اجرایی و فضای عمومی کشور بازمی‌گردد که خارج از اختیار ماست. من امیدوارم که با تمهیدات مسئولان به خصوص مقام معظم رهبری درباره فراهم کردن شرایط حماسه سیاسی و حق الناس بودن رای مردم و توجه به شرایط کلی منطقه بتوانیم با درک مخاطراتی که کشور را تهدید می‌کند به ائتلاف برسیم و مردم را حول صندوق‌های رای جمع کنیم.

دبیر انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین درباره فعالیت این تشکل گفت: انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها یکی از گروه‌های 18 گانه اصلاح‌طلب است که تاکنون نقش خوبی بازی کرده است. الان هم تلاش می‌کنیم با توجه به نقش دانشگاهیان و اساتید خبره که از جایگاه کاریزماتیک برخوردار هستند بتوانیم زمینه حضور مردم پای صندوق‌های رای و حمایت از لیست ائتلافی اصلاح طلبان را فراهم کنیم.

انتهای پیام

کد N579797

وبگردی