آفتاب
دستور کار کمیسیون‌های مجلس؛

روز های پر کار دانش در کمیسیون‌های مجلس/ کمیسیون اصل نود کیفیت سوخت وارداتی را بررسی می‌کند

روز های پر کار دانش در کمیسیون‌های مجلس/ کمیسیون اصل نود کیفیت سوخت وارداتی را بررسی می‌کند

دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم که جلسه رای اعتماد به وی هفته جاری در مجلس برگزار می‌شود روز های پر کاری در کمیسیون‌های تخصصی برای ارائه برنامه و پاسخگویی به سئوالات نمایندگان دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی هفته جاری برای بررسی موضوعات مربوطه تشکیل جلسه خواهند داد.

وزیر پیشنهادی علوم برای ارائه برنامه‌ها به کمیسیون آموزش می‌رود

احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری یکشنبه هفته جاری برای ارائه برنامه‌هایش در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابد.

علاوه بر این دوشنبه هفته جاری جلسه کارگروههای آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی جهت بررسی نهائی موضوع پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری در دانشگاه‌های دولتی و آزاد با حضور رؤسای مراکز آزمون برگزار می شود.

همچنین موضوع پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های دولتی و آزاد با حضور سرپرست  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان گسترش آموزش عالی و رؤسای مراکز آزمون در کمیسیون آموزش بررسی خواهد شد.

سه شنبه هفته جاری کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارشی درخصوص فعالیتهای صندوق ذخیره فرهنگیان به کمیسیون ارائه خواهد کرد.

کمیسیون اجتماعی تقاضای تحقیق از انتخابات هیات مدیره اتاق تعاون را بررسی می‌کند

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هفته جاری  تقاضای تحقیق و تفحص از انتخابات هیأت مدیره اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران را بررسی خواهد کرد.

علاوه بر این بررسی طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها ی کشور نیز در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون قرار دارد.

 اعضای کمیسیون اصل نود از تأسیسات هسته‌ای نطنز و فوردو بازدید می‌کنند

یکشنبه هفته جاری اعضای کمیسیون از تأسیسات هسته‌ای نطنز و فوردو بازدید خواهند کرد.

علاوه بر این  پرونده کیفیت سوخت توزیعی در کشور نیز در جلسه روز سه شنبه کمیسیون اصل نود بررسی خواهد شد.

جلسه کمیسیون اقتصادی با شهرداران کلان شهر های کشور

یکشنبه هفته جاری کمیسیون اقتصادی با شهرداران کلان شهرها جلسه خواهد داشت و نظریات آنان درخصوص مسائل جاری شهرداریها و مدیریت شهری را بررسی می کند.

علاوه بر این وزیر اقتصاد سه شنبه هفته جاری برای پاسخ به سئوالات 7 نماینده در کمیسیون اقتصاد حضور خواهد یافت.

وزیر پیشنهادی علوم برای ارائه برنامه های خود به کمیسیون انرژی می‌رود

کمیسیون انرژی در جلسه روز یکشنبه خود  لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا  با حضور مسئولان سازمان محیط زیست،وزارتخانه های نفت،نیرو ،بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و جهادکشاورزی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد کرد.

علاوه براین فخرالدین احمدی‌دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری برای ارائه برنامه هایش در کمیسیون انرژی حضور خواهد یافت.

در جلسه روز سه شنبه کمیسیون نیز  قیمت خوراک نیروگاههای برق صادراتی و عملکرد بند(ق) تبصره(2) قانون بودجه سال 1393 کل کشور(موضوع، جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت) با حضور کارشناسان و مسئولان وزارتخانه‌های نفت، نیرو، سندیکای صنعت برق ایران،‌ اتاق بازرگانی ایران، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

کمیسیون امنیت ملی عدم تشکیل جلسات شواری ملی فضای مجازی را بررسی می‌کند

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هفته جاری با دبیر شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی کشور جه بررسی گزارش عملکرد این شورا تشکیل جلسه می دهد.

بررسی گزارش عملکرد هفت ماهه بودجه 93 در کمیسیون برنامه

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هفته جاری با دعوت از مسئولان ذی‌ربط  گزارش عملکرد هفت ماهه قانون بودجه سال 1393 را بررسی می کنند.

علاوه بر این رئیس و معاونان سازمان تبلیغات اسلامی جهت ارائه گزارش عملکرد و مشکلات و نارسایی‌های اعتبارات این سازمان سه شنبه در کمیسیون برنامه و بودجه حضور خواهند یافت.

همچنین کارگروه اقتصادی کمیسیون نیز مسائل و مشکلات سندیکای شرکتهای تولیدکننده برق که از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به این کمیسیون ارجاع شده است را بررسی خواهند کرد.

کمیسیون بهداشت برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم را بررسی می‌کند

کمیسیون بهداشت مجلس یکشنبه هفته جاری برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهت تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را با حضور  دانش بررسی خواهد کرد.

علاوه بر این سه شنبه هفته جاری گزارش عملکرد کمیته امداد نیز بررسی خواهد شد.

کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته جاری نامه حوزه ریاست مجلس درخصوص ساختار دفتر نمایندگان ادوار(مربوط به ساختار اداری) را بررسی خواهند کرد.

علاوه بر این بررسی پیشنهاد تعدادی از نمایندگان در مورد تردد همراهان و مشاورین نمایندگان به مجلس(مربوط به ساختار اداری) نیز در دستور روز سه شنبه این کمیسیون قرار دارد.

دوشنبه هفته جاری جلسه هماهنگی اعضای هیأت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون شورا ها برگزار می‌شود.

کد N579772

وبگردی