آفتاب

گُل یا پوچ بودن جوائز هفتمین جشنواره شهر برفی!

گُل یا پوچ بودن جوائز هفتمین جشنواره شهر برفی!

جشنواره‌ای ملی که حالا با پشت سر گذاشتن سختی‎ها و کاستی‌ها، توانسته علاقه‌مندان پرشوری را از سراسر ایران برای حضور در این برف‌آورد راهی کوه‌های برف‌گیر استان چهارمحال و بختیاری کند.

جشنواره شهربرفی برای اولین بار در سال 1385 و با نام جشنواره «برف و یخ» برگزار شد و تا کنون هفت برف‌آورد را پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- هفتمین «برف‌آورد» هم 8 تا 11 بهمن 92 با حضور شرکت کنندگانی از استان‎های تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری به میزبانی شهرستان بروجن برگزار شد؛ جشنواره‎ای که با گذشت نه ماه، دست برگزیدگانش هنوز از جوائز خالی است.

یکی از برگزیدگان هفتمین برف‌آورد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: با پایان یافتن این جشنواره و اعلام برگزیدگان، برای دریافت جوائز به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مراجعه کردیم اما مسئولان این سازمان گفتند اهدای جوائز نقدی بر عهده سرمایه گذاران است و این اداره تنها برگزار کننده بوده است.

به گفته این برگزیده جشنواره شهر برفی، ارائه آدرس شرکت زاگرس از سوی میراث فرهنگی، نقطه امیدی برای دریافت جوائز بود اما بعد از چند مرتبه حضور در این شرکت، در نهایت یکی از کارکنان به نقل از مدیر این شرکت گفت: بودجه‌ای برای پرداخت این جوائز در نظر گرفته نشده است، که این نقطه امید هم کور شد.

حالا با گذشت نه ماه این شرکت کنندگان به جای اول باز گشته‌اند و خواستار حمایت میراث فرهنگی شدند.

در صورت تامین اعتبار جوائز هفتمین برف‌آورد پرداخت خواهد شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در همین راستا در گفت‎وگو با ایسنا، افزود: پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز انجام شده که در صورت تامین، معوقات سازمان از جمله جوائز هفتمین جشنواره شهر برفی پرداخت خواهد شد.

بهمن عسگری زمان پرداخت معوقات هفتمین جشنواره شهر برفی را در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری اعلام کرد.

هنوز در مورد برگزاری جشنواره امسال به توافق نرسیده‎ایم

وی با بیان اینکه سیاست سازمان، برگزاری جشنواره‎ای در خور این نهاد فرهنگی است، افزود: هنوز در مورد برگزاری جشنواره امسال به توافق نرسیده‎ایم اما در صورت تامین اعتبار، هشتمین بر‌ف‌آورد هم، مثل سال‌های قبل برگزار خواهد شد.

مشکلات پرداخت جوائز به زودی حل خواهد شد

این در حالی است که از مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خبر خوبی شنیده شد، خبری که البته به زبان اهالی خبر، پیش خبر است.

ایمان نظری گفت: پرداخت جوائز به دلیل تغییر مدیریت این سازمان با مشکل مواجه شده بود که با پیگیری‎های انجام شده، مشکلات پرداخت جوائز به زودی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز زمان دقیق پرداخت جوائز معلوم نیست افزود: با کامل شدن فرایند اداری، مراتب پرداخت به اطلاع سر گروه‌ها خواهد رسید.

انتهای پیام

کد N579708

وبگردی