آفتاب
در آستانه پایان مهلت قانونی سرپرستی نجفی؛

بررسی رای اعتماد به دومین گزینه دولت برای وزارت علوم در دستور کار مجلس/ ظریف به مجلس می‌آید

بررسی رای اعتماد به دومین گزینه دولت برای وزارت علوم در دستور کار مجلس/ ظریف به مجلس می‌آید

در آستانه پایان مهلت سرپرستی نجفی در وزارت علوم بررسی رای اعتماد به دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر مجلس شورای اسلامی یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری جلسه علنی خواهد داشت.

بر این اساس قرائت گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات‌وفناوری در مورد تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی اولین دستور کار صحن علنی مجلس در هفته جاری است.

علاوه بر این بررسی برنامه و صلاحیت فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اخذ رأی اعتماد در دستور روز سه‌شنبه  مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

علاوه بر این دعوت از وزیر امور خارجه به منظور پاسخگویی به سؤالات جواد کریمی قدوسی و عده‌ای از نمایندگان هم در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد. این در حالی است که سه شنبه هفته جاری ظریف برای حضور در مذاکرات با 1+5 به وین سفر خواهد کرد.

همچنین ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد بررسی طرح نحوه اجرای قسمتی از اصل 160 قانون اساسی در خصوص افزایش اختیارت وزیر دادگستری که هفته گذشته کلیات آن علی رغم مخالفت دادستان کل کشور به تصویب رسید نیز در دستور کار جلسات علنی مجلس در هفته جاری قرار دارد.

نمایندگان مجلس هفته جاری همچنین گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را که کلیات آن نیز هفته گذشته به تصویب رسید در دستور کار دارند.

بررسی گزارش کمیسیون مشترک در مورد بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر این هفته نیز در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار دارد.

نمایندگان ملت این هفته همچنین به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم نیز رسیدگی خواهند کرد.

علاوه بر این گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد طرح اصلاح قانون تعاونی نمودن تولید و یکپارچه شدن  اراضی در حوزه عمل شرکت های تعاونی روستایی که از مجمع تشخیص مصلحت اعاده شده بود نیز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه ها نیز در دستور کار هفته جاری مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

علاوه بر این بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیز در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد.

کد N579625

وبگردی