آفتاب

"مهرانه" فرصتی برای دیدن زیبایها/ خیران زنجانی عشق و دوستی را تفسیر عاشقانه کردند

"مهرانه" فرصتی برای دیدن زیبایها/ خیران زنجانی عشق و دوستی را تفسیر عاشقانه کردند

زنجان –خبرگزاری مهر: کلینیک تخصصی بیماران سرطانی "مهرانه" زنجان را می توان نمادی عینی و بی نظیر از ورود خیرین در حوزه بهداشت و سلامت دانست، از دختر بچه ای که گوشوارهایش را برای کمک به مهرانه می دهد تا فردی ناشناس که هشت میلیارد تومان کمک می کند همه و همه نمادی واقعی و عینی از حس دوست داشتن را به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز جمعه  در سالن همایش های بین المللی روزبه با حضور جمع عظیمی از خیران جشن گلریزان به منظور جمع آوری کمک های خیرین نیکوکار برای راه اندازی فاز دوم کلینیک مهرانه برگزار شد و طی آن هزینه لازم برای خرید دستگاه سیتی سیمولاتور برای کیلینیک مهرانه در جشن گلریزان مهرانه تامین شد.

مهرانه را می توان مجموعه ای بی نظیر از ابعاد مختلف دانست، مجموعه ای متشکل از خیران زنجان، خیرینی که یا با علمشان و یا با دارایی مالیشان  به مهرانه کمک می کنند.

زنی بنام مرحوم رباب صادقی که مهرانه ها او را مادر معنوی مهرانه معرفی می کنند، تنها دارایش یک باب منزل مسکونی بود که آن را به مهرانه  اهدا کرد.

مینوش مقیمی فوق تخصص خون و آنکولوژی از بنیانگذاران مهرانه است، پزشکی که زندگیش را وقف کمک به بیماران سرطانی کرده است او نیز نمونه واقعی یک پزشک است که فراتر از سوگندنامه پزشکیش فعالیت می کند.

40 هزار خیر حول محور مهرانه 3 هزار و 300 بیمار سرطانی را تحت پوشش قرار دادند

مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه با اشاره به اینکه 40 هزار خیر حول محور مهرانه 3 هزار و 300 بیمار سرطانی ر ا تحت حمایت خود قرار داده اند افزود: در مهمانسرایی که خیرین مهرانه راه اندازی کرده اند تا کنون 6 هزار و 292 نفر از آن استفاده کرده اند.

اصغر وثوق در مراسم افتتاح فاز اول کلینیک مهرانه با اشاره به اینکه مهرانه برای گسترش فرهنگ مهربانی سعی دارد دفاتر خود را در شهرستان ها نیز افتتاح کند، ابراز کرد: آرزوی همه تلاشگران مهرانه است که آن را به برندی جهانی تبدیل کنند و با توجه به همتی که دوستان در این انجمن دارند ان اتفاق دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه به واسطه مهرانه 3 هزار دانشجو در دانشگاه های زنجان کار خیر می کنند خاطر نشان کرد: نقطه عطف کار خیر بزرگواران کیلینیک مهرانه است و در ابتدا الگوی مهرانه را از مونیخ آلمان گرفتیم ولی امروز شاهد این هستیم که در سطح کشور نمونه شده است.

مدیر عامل انجمن مهرانه با بیان اینکه مهرانه در ابتدا قرار بود در ابعاد کوچکتری احداث شود، تصریح کرد: یاری و همدلی خیران نیکوکار سبب شد تا این کلینیک در ابعاد بزرگتری احداث شود به گونه ای که روزانه ظرفیت پذیرش 60 بیمار را دارد.

وی افزود: تاکنون 140 میلیارد ریال برای کیلینیک هزینه شده و 22 نفر پرسنل دارد و 77 میلیارد ریال برای ساختمان آن تا این مرحله هزینه شده است.

وثوق با بیان اینکه صداقت در انجمن مهرانه حرف اول را می زند خاطر نشان کرد: در حال حاضر دستگاهی به نام سیتی سیمولاتور برای کیلینیک لازم داریم که بیمار در طول درمان مجبور نباشد به جای دیگر برود.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم کلینیک مهرانه را بلافاصله آغاز می شود افزود: برای تهیه دستگاه سیتی سیمولاتور و دستگاه رادیو تراپی یدکی به کمک خیران نیاز داریم و خرید دستگاه رادیو تراپی یدکی در الویت کار ما قرار دارد و برای خرید آن به 80 میلیارد ریال نیاز داریم.

مدیر عامل انجمن مهرانه تاکید کرد: فاز دوم مهرانه تا 2 سال دیگر طبق زمان بندی انجام شده تکمیل می شود دستگاه دوم را خریداری کرده و تحویل شما می دهیم.

وی خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد هیچ بیماری به دلیل فقر مالی از دست نرود و فرهنگ نگهداری از بیمار سرطانی را به مردم خواهیم آموخت و تلاش می کنیم مردم در وقت طلایی به پزشک مراجعه کنند.

وثوق گفت: در مهرانه موزه ای ساخته خواهد شد تا کمک های ریز و درشت مردم در آن به نمایش در آید و از مهرانه الگویی خواهیم ساخت و بیمار کم بضاعت بدون اینکه هزینه ای دهد از از مهرانه ترخیص می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه مهرانه مرهمی بر قلب شکسته بیماران سرطانی است، افزود: به نیابت از مردم زنجان تلاش تک تک خیران و تلاشگران احداث این مجموعه را قدر می دانم.

علیرضا بیگلری  افزود: این کلینیک با توجه به اهداف ترسیم شده این پتانسیل را دارد که کل کشور را تحت پوشش قرار دهد و از طریق این مجموعه شاهد یک دگرگونی کلی در رسیدگی به بیماران سرطانی خواهیم بود.

هزینه خرید دستگاه سیمولاتور در جشن گلریزان انجمن مهرانه تامین شد

در طول این مراسم هزینه لازم برای خرید دستگاه سیمولاتور تامین شد ولی همچنان این انجمن برای تهیه دستگاه رادیو تراپی یدکی نیازمند دستان پرمهر خیران است که هزینه لازم برای خرید آن طبق گفته مسئولان مهرانه 80 میلیارد ریال است.

خیران حاضر در مراسم افتتاحیه فاز اول مهرانه که از راه های دور و نزدیک خود برای شرکت در این مراسم رسانده بودند با هرتوان مالی برای ساخت فاز دوم کلینیک مهرانه کمک می کردند و این کمک ها از بخشش هشت  میلیارد تومانی خیران آغاز می شد و به گردنبندی که دختر خردسالی به مهرانه اهدا کرده بود ختم می شد.

برخی نیز با استفاده از هنری که داشتند برای کمک به مهرانه و بیماران سرطانی قدم برداشتند در این ادامه این مراسم چند تابلو تخشیب برای کمک به انجمن مهرانه به مزایده گذاشته شد و از سردیس یکی از خیرین بزرگ استان مرحوم مهدوی که خود در زمان حیات و وراث وی بعد از درگذشت ایشان در احداث و راه اندازی مراکز مختلف در حوزه بهداشت و درمان و همچنین فرهنگ تلاش کرده اند رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور، نمایندگان مردم در مجلس، و مسئولان استانی و جمع بسیاری از خیران برگزار شد محمد نهاوندیان از بخش های مختلف کیلینیک مهرانه بازدید  کرد.

انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان (مهرانه) به شماره ثبت 270 در شهریور ماه سال 1385 به پیشنهاد خانم دکتر مینوش مقیمی (فوق تخصص خون و آنکولوژی) و آقای مهندس اصغر وثوق و با همت والای خیرین زنجان شکل گرفت و پس از اخذ مجوزهای قانونی از آذرماه همان سال فعالیت های خود را در سطح استان زنجان آغاز کرد.

شروع ساخت انجمن مهرانه از آبان ماه سال 91 آغاز شده و در مدت دو سال در فاز اول به بهره برداری رسیده و در مساحت 18 هزار و 900 متر مربع و زیر بنای 13 هزار و 18 مترمربع احداث شده و این کلینیک مجهز به بخش های مختلف درمانی، آموزشی و مهمانسرا است.

کد N579497

وبگردی