آفتاب

هاگل: قوای هسته‌ای آمریکا به اصلاحات نیاز دارد

هاگل: قوای هسته‌ای آمریکا به اصلاحات نیاز دارد

وزیر دفاع آمریکا گفت: قوای هسته‌ای این کشور به خاطر کمبود نیروی انسانی و سوءمدیریت که امنیت و تاثیرپذیری‌اش را به مخاطره می‌اندازد، به اصلاحات نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا با اشاره به نتایج دو بررسی صورت گرفته از قوای اتمی این کشور گفت: ارتش به خاطر مشغله‌ای که در جنگ‌های عراق و افغانستان در یک دهه گذشته داشته و درگیر این دو جنگ بوده از رسیدگی به زرادخانه‌ اتمی این کشور غافل مانده است.

هاگل به خبرنگاران گفت: این بررسی‌ها به درخواست پنتاگون و برای یافتن شواهدی از مشکلات و نقص‌های سیستماتیک که می‌توانند عامل تضعیف نیروی اتمی آمریکا شوند، صورت گرفتند. یافته‌های این دو بررسی نشان داد که فقدان و کمبود دائمی سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت از نیروی اتمی آمریکا در چند سال گذشته باعث شده تا کشور نتواند به خوبی از پس مشکلات در این حیطه برآید.

وزیر دفاع آمریکا همچنین یک برنامه عملی را مطرح کرد و خواستار ارتقای سطح نیروی اتمی، تعیین فرماندهی، آموزش مجدد به سربازان درباره اهمیت این مساله و افزایش بودجه و پرسنل شد.

این اظهارنظرها پس از انتشار یکسری گزارش‌های شرم آور درباره وضعیت نیروی اتمی و موشک‌های مستقر در زمین ارتش آمریکا مطرح شد.

همچنین یک سری از فرماندهان ارشد قوای اتمی ارتش آمریکا به خاطر سوء مدیریت‌هایشان مجازات شده و مدیر بخش موشک‌های بالستیک ارتش ایالات متحده هم به خاطر مستی اخراج شد.

هاگل درباره نیروهایی که در بخش تسلیحات اتمی آمریکا فعالیت می‌کنند، گفت: این سربازان وظیفه‌ای بیش از یک وظیفه عادی و معمولی دارند.

همچنین پنتاگون به دنبال افزایش 10 درصدی تامین مالی برای نیروی اتمی ارتش در پنج سال آینده است که باعث می‌شود تا این مبلغ به 5 / 1 میلیارد دلار برسد.وی افزود: ما باید میلیاردها دلار از طریق سرمایه‌گذاری در بخش نیروی اتمی ارتش آمریکا جذب کنیم تا به ارتقای این بخش بپردازیم.

نگرانی‌ها درباره از میان رفتن استانداردهای مربوط به نیروی اتمی ارتش آمریکا از زمان پایان جنگ سرد یک مساله جدید نیست و رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق آمریکا نیز که در سال 2008 دستور بررسی‌هایی را در این بخش داده بود با همین مشکلات مواجه بود.

هاگل در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا اجازه داده شده تا این مشکلات به این حد برسند، گفت: پنتاگون بر دو جنگ زمینی بزرگ در عراق و افغانستان تمرکز کرده بود و همین امر باعث بی‌اعتنایی به مساله نیروی اتمی ارتش شده است.

در سال‌های اخیر، بخش هسته ای نیروی دریایی و هوایی آمریکا با رسوایی‌هایی مواجه بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N579413

وبگردی