آفتاب

تاکید نماینده آیت‌الله سیستانی بر ضرورت مبارزه با فساد

تاکید نماینده آیت‌الله سیستانی بر ضرورت مبارزه با فساد

نماینده آیت الله سیستانی با ابراز امیدواری نسبت به کارآمد بودن تصمیم اخیر حیدر العبادی در برکناری برخی از فرماندهان نظامی و امنیتی عراق، بر ضرورت افزایش همکاری‌ها برای مقابله با فساد و تکیه بر ساختار حرفه‌ای نهادهای دولتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه امروز با ابراز امیدواری از اینکه تغییر فرماندهان امنیتی و نظامی گامی مثبت در مسیر اصلاح تشکیلات نظامی عراق باشد، گفت: از جمله عوامل نابسامانی اوضاع امنیتی، فساد مالی و اداری است.

نماینده مرجعیت دینی عراق مسئولان ارشد این کشور را دعوت کرد تا با شجاعت تمام و با اتحاد افراد فاسد را شناسایی و به مبارزه با آن‌ها بروند.

کربلایی در ادامه هشدارداد: اگر فساد همینگونه به جای خود باقی بماند نمی‌توان به آینده‌ای درخشان برای عراقی‌ها و آرامش امنیتی و سیاسی و رشد اقتصادی امیدوار بود.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در 11 نوامبر جاری طی حکمی 10 فرمانده امنیتی و نظامی عراق را بازنشست و 26 فرمانده را از مناصبشان عزل کرد و سمت 18 فرمانده دیگر را تغییر داد.

انتهای پیام

کد N578880

وبگردی