آفتاب

نماینده ویژه کره شمالی به روسیه می‌رود

نماینده ویژه کره شمالی به روسیه می‌رود

رهبر کره‌ شمالی قرار است به زودی نماینده ویژه‌ای را به روسیه اعزام کند؛ انتظار می‌رود که این سفر بر چگونگی ارتقای روابط در شرایطی که پیونگ یانگ با تشدید انزوای سیاسی رو به روست، متمرکز باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام خبرگزاری مرکزی کره شمالی، "چوئه ریونگ هائه" قرار است به روسیه برود اما جزئیات بیشتری درباره زمان و هدف اصلی این سفر منتشر نشده است.

روسیه و کره شمالی همچنان روابط حسنه خود را حفظ کرده‌اند اما با این حال این مناسبات به خوبی دوران شوروی و زمانی که مسکو کمک‌های چشمگیری به پیونگ یانگ ارائه می‌کرد، نیست. برای کره شمالی، برقراری روابط بهتر با روسیه منجر خواهد شد تا اقتصاد متزلزلش را در شرایطی که روابطش با چین به خوبی گذشته نیست احیا کند.

دولت پکن سال گذشته میلادی در پی سومین آزمایش هسته‌ای کره شمالی، این عمل را به شدت محکوم کرد و خواستار از سرگیری مذاکرات شش جانبه کره شد.

روسیه نیز به نوبه خود تلاش می‌کند تا روابطش را با کره شمالی تقویت کند و این اقدام با هدف افزایش نقش مسکو در آسیا انجام می‌شود.

سفر نماینده ویژه کره شمالی همچنین در زمانی انجام می‌شود که این کشور با انزوای بین‌المللی شدیدی مواجه است. کره شمالی همچنین در تلاش برای ارتقای روابط با کره‌جنوبی و آمریکاست و تحلیل‌گران علت آن را جذب کمک‌های خارجی می‌دانند اما سئول و واشنگتن تاکید دارند که کره شمالی در ابتدا باید گام‌هایی در راستای خلع سلاح هسته‌ای بردارد.

انتهای پیام

کد N578706

وبگردی