آفتاب

نشست مقام‌های نظامی آمریکا و ترکیه برای آموزش شورشیان سوری

نشست مقام‌های نظامی آمریکا و ترکیه برای آموزش شورشیان سوری

مقام‌های نظامی آمریکا در ترکیه به منظور نهایی کردن مذاکرات درخصوص آموزش و تجهیز شورشیان "میانه‌روی" سوریه برای سومین بار دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، هیات‌های نظامی ارشد دو کشور امروز (جمعه) در مقرهای ستاد ارتش ترکیه در آنکارا گرد هم آمده‌اند تا جزئیات آموزش گروه‌های شبه نظامی سوریه را که گفته می‌شود علیه داعش می‌جنگند، بررسی کنند. طرفین احتمالا به توافق نهایی دست می‌یابند و مکان و چگونگی آموزش، تعداد نیروها و جزئیات دیگر در نشست امروز مشخص خواهد شد.

در نشست‌های پیشین مشخص شد که برنامه آموزش باید در اواخر دسامبر در ترکیه آغاز شود. طبق گفته منابع آگاه، حدود 2000 شورشی سوریه تحت آموزش‌های نظامی قرار می‌گیرند و تمرکز بر روی آموزش نیروهای استان حلب سوریه خواهد بود.

مساله دیگری که بررسی خواهد شد، احتمال آموزش یگان حمایت مردمی کردهای سوریه (YPG) است اما دولت آنکارا تمایلی به آموزش آن‌ها ندارد و این گروه را از گروه‌های وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) می‌داند. سلاح‌ها و مهماتی که قرار است به شورشیان سوریه ارائه شود به علاوه هزینه آموزش به عهده آمریکا خواهد بود.

این نشست در حالی انجام می‌شود که برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند، واشنگتن در حال بازنگری در قبال سیاست‌ سوریه است. ترکیه همواره تاکید کرده است که تنها استراتژی ممکن باید شامل برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه باشد و همین امر به شکست داعش نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام

کد N578465

وبگردی