آفتاب

انتقاد از صدور 5 هزار مجوز سازمان مردم نهاد/ دعوت از جوانان فعال اجتماعی

انتقاد از صدور 5 هزار مجوز سازمان مردم نهاد/ دعوت از جوانان فعال اجتماعی

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان، از تمامی جوانان فعال اجتماعی دعوت کرد تا با تشکیل گروه فعالیتهای اجتماعی خود را در قالب سمن ثبت کنند.

محمود گلزاری در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه پیش از این سازمان ملی جوانان بعنوان یکی از مهمترین نهادهای صدور مجوز سازمانهای مردم نهاد شناخته شده بود و آیا این سازمانهای مردمی همچنان فعالیت می کنند و ساماندهی شده اند، گفت: حدود 5 هزار سازمان مردم نهاد در بخش جوانان داشتیم که به 200 سازمان کاهش یافته است. و برنامه و جهت گیری ما این است که تا پایان سال این تعداد سازمان مردم نهاد به 400 نهاد افزایش یابد.

وی افزود: علت این کاهش و پایش این است که برخی خودشان نیامدند، برخی غیرفعال شدند و برخی هم تخلفاتی داشتند.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: به اعتقاد من مشارکت های اجتماعی موجب رشد و پویایی جوان در بخش تعامل اجتماعی، اقتصادی و کارجمعی و مدیریتی دارد و خروج جوان از فردگرایی می شود. آن وقت می توان گفت که با بستر سازی یک سازمان مردم نهاد توسط جوان داریم مدیرانی برای آینده تربیت می کنیم.

گلزاری گفت: من قبول ندارم که صدور 5 هزار مجوز سازمان مردم نهاد کار درستی بوده است. ما معتقدیم که باید این نوع مشارکت ها همراه با توانمندی باشد. فعلا داریم آیین نامه را بازتعریف می کنیم چرا که در یک دوره بدون مطالعه دقیق آیین نامه هایی تدوین شد و بی رویه مجوز سازمان مردم نهاد صادر شد. دوره ای هم این آیین نامه ها امنیتی تدوین شد و هیچ جوانی نتوانست سازمان مردم نهادی ثبت کند.

وی افزود: امروز می خواهیم با نگاه جامع آیین نامه ها را تدوین کنیم. بعنوان مثال قانون ثبت سازمان مردم نهاد در وزارت کشور برای بزرگسالان است نه جوان 19 تا 29 سال. برای همین خودمان تصمیم گرفتیم این مهم را تدوین کنیم.

معاون ورزش و جوانان در مورد تخلف سازمانهای مردم نهاد زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان گفت: در گذشته برخی تخلفات فعالیتهای سیاسی بود اما بعد برخی تخلفات بیشتر به سمت تخلفات مالی و عدم تعهد به قراردادها شد.

گلزاری با بیان اینکه سازمانهای مردم نهاد در بخش جوانان در حوزه های محیط زیست، جهاد و شهادت، عفاف و حجاب، تبلیغ آثار امام(ره)، فعالیتهای فرهنگی و غیره فعال هستند گفت: جوانان ایرانی می توانند با توجه به شرایط مندرج در قوانین وزارتخانه با مراجعه به اداره کل ورزش و جوانان استان خود سازمان مردم نهاد خود را ثبت کنند.

کد N578416

وبگردی