آفتاب

هشدار جنبش غیرمتعهدها نسبت به وضعیت قدس

هشدار جنبش غیرمتعهدها نسبت به وضعیت قدس

جنبش غیرمتعهدها نسبت به وضعیت انفجار آمیز قدس شریف هشدار داد و بر ضرورت اقدام فوری برای مقابله با آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا )، نشست ماهانه دفتر هماهنگی جنبش غیرمتعهدها روز پنجشنبه به ریاست حسین دهقانی، سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در مقر این سازمان برگزار شد و در بخشی از جلسه که به موضوع حقوق بشر اختصاص داشت، موضوع قطعنامه‌های کشوری که توسط مجمع عمومی سازمان ملل علیه برخی از کشورها صادر می شود، مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد اعضای جنبش در نشستهای کمیته سوم مجمع با این قطعنامه‌ها مخالفت کنند.

در این رابطه سفیر کشورمان نظر جنبش را به قطعنامه بی‌پایه‌ای که قرار است توسط کانادا و بر مبنای اغراض سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شود، جلب نمود و خواستار مخالفت اعضای جنبش با این قطعنامه شد.

در این جلسه هم‌چنین سفیر کوبا، ضمن اشاره به قطعنامه‌ای علیه کره شمالی که تحت عنوان نقض حقوق بشر در آن کشور در دستور کار کمیته سوم مجمع قرار دارد، توجه نشست را به تلاش برخی کشورهای غربی برای ارجاع این موضوع حقوق بشری به شورای امنیت و دیوان بین‌المللی کیفری جلب کرد و خواستار آن شد که اعضای جنبش از اصلاحیه کوبا جهت حذف بندهای مربوط به ارجاع موضوع به شورای امنیت و دیوان از این قطعنامه حمایت کنند.

وی تاکید کرد که تصویب این قطعنامه در کمیته سوم سابقه بسیار نامطلوبی ایجاد می کند که در آینده می‌تواند در ارتباط با برخی از دیگر کشورها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

سفیر کشورمان در ادامه جلسه از اعضای جنبش خواست که با توجه به مصوبات نشست های سران و وزرای خارجه جنبش عدم تعهد، با جدیت و تلاش بیشتری در مباحث مربوطه در سازمان ملل مشارکت کرده و از هیچ تلاشی برای پیشبرد نظرات رهبران کشورهای عضو جنبش در خصوص قطعنامه های حقوق بشری فروگذار نکنند.

در ادامه نشست سفیر فلسطین، اعضای جنبش را در جریان تعدیات و تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در قدس شرقی و محوطه مسجد الاقصی قرار داد که سفیر کشورمان نیز ضمن جلب توجه نمایندگان کشورهای عضو جنبش به این جنایات و وضعیت انفجار آمیز بیت‌المقدس و قدس شریف از عدم واکنش شورای امنیت در این مورد اظهار تاسف کرد و بر آمادگی جنبش برای تداوم حمایت از مردم فلسطین و انجام هر اقدامی که در این مرحله و مراحل آتی مورد نیاز باشد، تاکید کرد.

هم‌چنین گزارش فعالیت گروه‌های کاری جنبش در ارتباط با خلع سلاح، حفظ صلح و حقوق بشر و نیز گزارش فراکسیون‌های جنبش در شورای امنیت و کمیسیون تحکیم صلح در یک ماه گذشته بررسی شد و کاندیدای جنبش از الجزایر برای ریاست کنفرانس بازنگری پیمان منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در سال 2015 را مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N578383

وبگردی