آفتاب

انگلیس شرایط را برای اتباع شبه‌نظامی این کشور در عراق و سوریه سخت می‌کند

انگلیس شرایط را برای اتباع شبه‌نظامی این کشور در عراق و سوریه سخت می‌کند

نخست وزیر انگلیس امروز (جمعه) اعلام کرد، شهروندان و اتباع این کشور که در قالب شبه نظامیان خارجی به عراق و سوریه رفته‌اند تحت قوانین جدید احتمال دارد بار دیگر نتوانند وارد کشور شوند و از ورود آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در جریان خطابه‌ای در پارلمان استرالیا گفت: این لایحه جدید مقابله با تروریسم از ورود هواپیماهایی که از فهرست پرواز ممنوع انگلیس و اقدامات و تدابیر امنیتی درباره فرود آمدن در این کشور تبعیت نمی‌کنند، ممانعت به عمل می‌آورد.

وی پیش از عزیمت به بریسبن برای شرکت در نشست رهبران گروه 20 ادامه داد: ما باید با این تهدید و منابع ناشی از آن مقابله کنیم.

انگلستان سطح تهدید امنیتی خود رادر اوت سال جاری میلادی و در پی احتمال تهدید خطرات ناشی از شبه نظامیان داعش که از عراق و سوریه باز می‌گردند افزایش داده است و در همین تحلیل گران امنیتی می‌گویند شبه نظامیان خارجی در عراق و سوریه هم اکنون به هزاران تن افزایش یافته‌اند.

براساس لایحه جدید و اختیاراتی که به پلیس انگلیس داده شده است ماموران قادر خواهند بود تا پاسپورت‌های این شبه نظامیان خارجی را مصادره کرده و با این کار از سفر آن‌ها به خارج از کشور و بازگشت اتباع انگلیسی به کشور جلوگیری به عمل آورند.

انتهای پیام

کد N578314

وبگردی