آفتاب

10 کشته در عملیات متقابل ارتش مصر و افراد مسلح در سیناء

10 کشته در عملیات متقابل ارتش مصر و افراد مسلح در سیناء

نیروهای مسلح مصر از کشته شدن 5 تکفیری وابسته به گروه "انصار بیت المقدس" در دو عملیات در سینا خبر دادند. این درحالی است که این گروه نیز پنج نظامی مصری را در دو عملیات از پای درآورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، منابع نظامی مصر اعلام کردند که نیروهای موسوم به "صاعقه" روز پنج‌شنبه در درگیری با یکی از مراکز اختفای گروه تروریستی انصار بیت المقدس، 3 تن از نیروهای این گروه را کشتند.

همچنین در یک حمله زمینی دیگر در روستای الحسینیات، در جنوب منطقه شیخ زوید، نیروهای مسلح مصر دو تکفیری که سوار بر موتور بودند را به قتل رساندند و یک تفنگ و یک نارنجک از آنان کشف شد. گفته می‌شود که این دو از مسئول رصد تحرکات نیروهای مصری بوده‌اند.

همچنین نیروهای مصری در عملیاتی در جنوب العریش با نابودی دو مزرعه محل اختفای نیروهای تروریستی و آتش زدن 20 مخفیگاه و سه موتور سیکلت توانستند 13 تکفیری از جمله 7 عضو گروه انصار بیت المقدس را دستگیر کنند.

این در حالی است که روز پنجشنبه تکفیری‌ها به قایق‌های مصری در سواحل شهر دمیاط، حمله کردند و به دنبال آن هشت سرباز نیروی دریایی مصر مفقود و پنج تن دیگر زخمی شدند.

در اقدامی دیگر نیروهای "انصار بیت المقدس" با بازرسی خودروهای عبوری در صحرای سینا، پنج نظامی مصری را که گفته می‌شود در حال رفتن به مرخصی بوده‌اند را پیاده کرده و به قتل رساندند.

همچنین روز پنجشنبه انفجار یک بمب دست‌ساز در مترو شهر قاهره 16 زخمی بر جای گذاشت و برای ساعاتی مترو را به تعطیلی کشاند.

انتهای پیام

کد N578290

وبگردی