آفتاب

رهبران اعتراضات دانشجویان هنگ‌کنگ به پکن می‌روند

رهبران اعتراضات دانشجویان هنگ‌کنگ به پکن می‌روند

رهبران اعتراضات دانشجویان هنگ کنگ قرار است روز شنبه به پکن سفر کنند و این سفر در حالی صورت می‌گیرد که گمانه‌زنی‌ها بر سر توانایی و نتیجه بخش بودن مذاکرات مقام‌های این دولت‌شهر با مقامات پکن برای اصلاحات انتخاباتی، همچنان در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکس چو، یکی از رهبران اعتراضات دانشجویی هنگ کنگ اعلام کرد که قصد دارد همراه با سایر فعالان از جمله ایسون چانگ و ناتان لا، به پکن سفر کنند و ابراز امیدواری کرد که بتواند همراه با این دو تن با لی کچیانگ، نخست وزیر چین دیدار کند.

معترضان هنگ کنگی بسیاری از نواحی و مناطق استراتژیک از نظر سیاسی و اقتصادی این دولت شهر را بیش از شش هفته است که اشغال کرده‌اند و کمپینی را برای انجام اصلاحات انتخاباتی به منظور برگزاری انتخاباتی آزاد در سال 2017 برای تعیین رئیس اجرایی این منطقه به راه انداخته‌اند.

اگرچه اخبار مربوط به سفر این رهبران معترض به پکن باعث خشمگین شدن دولت چین نشده است اما برخی از تجار هنگ کنگی از معترضان خواسته‌اند تا برای بازگشت ثبات به این دولت شهر تظاهرات را پایان دهند.

در همین حال رسانه‌های محلی چین و هنگ کنگ امروز (جمعه) گزارش دادند که پلیس ممکن است از روز دوشنبه یا سه شنبه مناطق تحت محاصره معترضان را پاکسازی کند.

انتهای پیام

کد N578243

وبگردی