آفتاب
در دیدار کری، ملک عبدالله و نتانیاهو؛

توافق اسرائیل و اردن بر سر کاهش تنش‌ها در قدس

توافق اسرائیل و اردن بر سر کاهش تنش‌ها در قدس

وزیر امور خارجه آمریکا با مثبت خواندن دیدار سه جانبه خود با پادشاه اردن و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در امان، اعلام کرد که دو طرف بر سر کاهش تنش در قدس شرقی به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در اردن اعلام کرد: نشست سه جانبه ما با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر اسرائیل مثبت بود و دو طرف تعهد اکید دادند که اوضاع در بیت المقدس را آرام کنند.

وی گفت: اردن و اسرائیل همچنین توافق کردند که گام‌هایی برای کاهش تنش در قدس و بازگرداندن اعتماد بردارند.

نشست روز پنج شنبه کری با عبدالله دوم و نتانیاهو پس از آن انجام شد که چند ماه تنش و درگیری در قدس شرقی و هشدار گروه‌های مقاومت فلسطینی، نگرانی‌ها از آغاز انتفاضه سوم فلسطینی‌ها را افزایش داده است.

جان کری همچنین روز پنج شنبه با محمود عباس، رئیس تشیکلات خودگردان فلسطین در امان دیدار کرد و بنابر اعلام مسئولان واشنگتن، کری از عباس خواسته تا اقدامات ملموسی در کاهش تنش‌ها در قدس شرقی در پیش بگیرد.

جان کری در این باره گفت: من و عباس درباره اقداماتی واقعی و سازنده صحبت کردیم که اجرای آن‌ها می‌تواند باعث کاهش تنش‌ها در وضعیت کنونی شود. عباس به وضوح اعلام کرد که با تمام توان خود برای بازگرداندن آرامش و جلوگیری از خشونت تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N578242

وبگردی