آفتاب

سفر اشرف غنی به پاکستان

سفر اشرف غنی به پاکستان

رئیس‌جمهوری افغانستان صبح امروز (جمعه) در سفری دو روزه وارد پاکستان شد تا با مقام‌های این کشور در خصوص مسائل امنیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس نیوز، اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان قرار است با نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان و ممنون حسین، رئیس‌جمهوری پاکستان دیدار کند و امروز مورد استقبال مشاور نخست‌وزیر در امور امنیت ملی و سرتاج عزیز، وزیر امور خارجه پاکستان قرار گرفت.

این سفر به نظر می‌رسد که آغازی دوباره در روابط دو کشور همسایه پیش از آغاز خروج نیروهای آمریکایی در اواخر سال جاری از افغانستان باشد. مذاکره میان رهبران افغانستان و پاکستان بر مشارکت سیاسی دوجانبه، همکاری تجاری و اقتصادی، امنیت مرزی و مبارزه با تروریسم، انرژی، بازسازی و تقویت نیروها متمرکز خواهد بود.

این سفر به دعوت نخست‌وزیر پاکستان و با هدف بحث و رایزنی‌های عمیق در خصوص مسائل دوجانبه، امنیت منطقه‌ای و گسترش روابط دوجانبه صورت گرفته است. سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: سفر اشرف غنی برای 14 و 15 نوامبر برنامه‌ریزی شده و هیاتی بلندپایه از جمله وزرای کابینه و نمایندگان تجاری وی را همراهی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N578229

وبگردی