آفتاب
نائب رییس کمیته آب کمیسیون عمران :

مجلس مخالف طرح محدود‌ کردن آب کشاورزی است

مجلس مخالف طرح محدود‌ کردن آب کشاورزی است

نائب رئیس کمیته آب کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کم آبی و خشکسالی در کشور، گفت: مجلس شورای اسلامی مخالف طرح محدود کردن آب کشاورزی است.

علیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌ سمنان، اظهار کرد: پیاده کردن روش‌های علمی و نوین در بخش کشاورزی، استفاده از روش‌های آبیاری قطره‌ای به جای روش‌های قدیمی مانند غرقابی و... باید جایگزین طرح محدود کردن آب کشاورزی شود.

وی با اشاره به مزایا و نقاط قوت طرح روش‌های نوین و علمی آبیاری، ادامه داد: دولت‌ها می‌توانند با پرداخت تسهیلات و سایر حمایت‌های خوب و اثر‌گذار از کشاورزان، آنها را به استفاده از روش‌های آبیاری قطره‌ای و استفاده از روش های نوین و علمی در آبیاری تشویق کنند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه اضافه کرد: در طرح محدود کردن آب کشاورزی، سطح زیر کشت محصولات باغی و کشاورزی به میزان آبی که در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند کاهش می ‌یابد و میزان محصولات کشاورزی نیز کاهش پیدا می‌کند.

خسروی تأکید کرد: باید در قالب بسته‌های حمایتی، خرید تضمینی محصول و حتی به قیمت بالاتر و... از کشاورزان حمایت شود تا آنها به روش‌های علمی و نوین در آبیاری روی آورند.

وی با بیان اینکه محدود کردن آب کشاورزی مشکلی را حل نمی‌کند، تصریح کرد: این روش تنها وابستگی کشور به خارج در برخی محصولات کشاورزی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه 92 درصد از آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، افزود: سهم آب شرب 6 درصد و سهم صنعت نیز تنها 2 درصد است، اگر 10 درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی شود، نیاز آب شرب و صنعت نیز تأمین می‌شود.

انتهای پیام

کد N578202

وبگردی