آفتاب

یک فعال دانشجویی: رسانه رابط میان مردم و حکومت است

یک فعال دانشجویی: رسانه رابط میان مردم و حکومت است

دبیر تشکل‌ انتظار دانشگاه کرمانشاه گفت: رابط میان مردم و دولت رسانه‌ها هستند ، رسانه‌ها می‌توانند برنامه‌ها و سیاست‌های حکومت و دولت را به مردم و خواست مردم به حکومت را ابلاغ کنند.

میثم ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مطبوعات و رسانه‌های جمعی به عنوان پل ارتباطی میان نهادهای دولتی و حکومتی و مردم به حساب می‌آیند، مسلم است که در این میان وظیفه‌شان این است که از روابط سیاسی دوری کنند، زیرا مطبوعات و رسانه‌ها چشم بینا و گوش شنوای مردم هستند.

وی ادامه داد: برنامه‌های مسئولین باید از طریق رسانه‌ها به مردم ابلاغ شود و رسانه‌ها وظیفه دارند تا این برنامه‌ها را شفاف برای مردم اطلاع رسانی کنند. با این کار کمک شایانی به فضای سیاسی و توسعه سیاسی کشور می‌شود.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر برخی از رسانه‌ها یا برای جلب توجه و یا برای کسب منفعت مالی بیشتر با فضاسازی و انتشار اخبار کذب سعی در بر هم ریختن فضای سیاسی کشور داشتند، این حرکات از شان رسانه‌ها به دور است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در دیپلماسی کشور خاطرنشان کرد: در سطح بین‌المللی نیز رسانه‌ها مانند چشم و گوش جامعه عمل می‌کنند. رسانه‌های خارجی توجه خاصی به کشورهای خاورمیانه در ایران دارند از طرفی هم برخی رسانه‌های اپوزیسیون خارجی وجود دارند که قصد دارند جایگاه ایران را تضعیف کنند. این وظیفه‌ی رسانه های داخل است که با اطلاع رسانی شفاف و به موقع جلوی سیاسی کاری‌های آنان را بگیرند.

انتهای پیام

کد N578170

وبگردی