آفتاب
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، در آیین افتتاحیه تربیت معلم قرآن کریم؛

قرآن منهای ولایت، خوارج ساز است

قرآن منهای ولایت، خوارج ساز است

برجسته ترین انسان هایی که می توانند ادعا کنند قرآن را مهجور قرار نداده اند، کسانی هستند که زمینه های تحقق بیرونی این کتاب نورانی را فراهم کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه قرآن را کتاب هدایت، تعالی بخشی و زندگی دانست و تصریح کرد: فلسفه وجودی قرآن این است که انسان را به سرمنزل مقصود رسانده و سبک زندگی ارائه دهد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی اساسی ترین راهکار تمسک به قرآن را تمسک به ولایت عنوان و تصریح کرد: ولایت، مبیّن و زبان ناطق قرآن است؛ قرآن و ولایت تفکیک ناپذیرند و قرآن منهای ولایت طالبان ساز و خوارج ساز است.

آیین افتتاحیه دوره تربیت معلم قرآن کریم، اختتامیه دوره تربیت مربی قرآن کریم افسران وظیفه و اعطای گواهینامه دوره تخصصی تربیت معلم قرآن کریم پایوران علوم پزشکی بقیه الله (عج) صبح امروز پنج شنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، حجت الاسلام والمسلمین ادیانی معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، دکتر جعفر اصلانی فرمانده علوم پزشکی بقیه الله (عج)، حجت الاسلام والمسلمین دهقانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و جمعی از مربیان و آموزشیاران قرآن کریم خواهر و برادر در سالن همایش های مسجد بقیه الله الاعظم (عج) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در این مراسم با بیان اینکه برجستگی و اعجاز قرآن از ابعاد فراوانی برخوردار است گفت: قرآن کریم نازل شد تا انسان ها را حیات داده و از مسیر خاک تا خدا هدایت کند.

وی افزود: برجسته ترین انسان هایی که می توانند ادعا کنند قرآن را مهجور قرار نداده اند کسانی هستند که زمینه های تحقق بیرونی این کتاب نورانی را فراهم کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه قرآن را کتاب هدایت، تعالی بخشی و زندگی دانست و تصریح کرد: فلسفه وجودی قرآن این است که انسان را به سرمنزل مقصود رسانده و سبک زندگی ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه انسان بی قرآن مریض است گفت: کارکرد قرآن حرکت دادن از ظلمات به سمت نور است و این کتاب نورانی میزانی است برای تشخیص خیر از شر و حق از باطل.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه جبهه استکبار امروز استراتژی خود را در از کار انداختن نرم افزار انقلاب اسلامی متمرکز کرده است گفت: قرآن کریم بهترین منبع و راهکار در برابر جنگ نرم دشمن است.

وی با اشاره به موضوع جامعیت قرآن کریم اظهار داشت: قرآن برای همه صحنه های زندگی ما برنامه داشته و تمامی مباحث سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در این کتاب نورانی به جامعیت مورد پردازش قرار گرفته است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به الزامات بهره مندی از هدایت قرآنی گفت: تدبّر در قرآن، تعبّد به قرآن، بازکردن چشم دل و برخورداری از طهارت روحی و معنوی از جمله الزامات تمسّک به قرآن است.

وی اساسی ترین راهکار تمسّک به قرآن را تمسّک به ولایت عنوان و تصریح کرد: ولایت، مبیّن و زبان ناطق قرآن است؛ قرآن و ولایت تفکیک ناپذیرند و قرآن منهای ولایت طالبان ساز و خوارج ساز است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با بیان اینکه هر چه زمینه های تحقّق حاکمیت قرآن را فراهم کنیم به همان میزان متمسّک به قرآنیم گفت: امیدواریم روزی فرا برسد که ما خود را با قرآن و شاخصه هایی که خداوند متعال معرفی کرده بشناسیم.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دهقانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) از قرآن به عنوان نسخه شفابخش امراض اهل زمین یاد کرد و افزود: بر همه ما واجب است تلاش کنیم قرآن را در زندگی خود پیاده کرده و حرف ها، اعمال، رفتار و سیر و سلوک ما قرآنی باشد.

وی افزود: بسیار خرسندیم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زیر سایه قرآن کریم زندگی می کنیم و به این کتاب الهام بخش متمسّک هستیم و هیچ افتخاری برای نظام، سپاه و دانشگاه بزرگتر و ارزنده تر از این نیست که در محضر قرآن و حامی و مروّج این کلام نورانی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه نیز در این مراسم از قرآن کریم به عنوان تجلّی قدرت و حکمت خداوند یاد کرد و با اشاره به فعالیت های معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه گفت: امروز تعداد زیادی از پایوران و افسران وظیفه ما در آموزش های قرآنی به سر می برند و به دنبال آن هستیم که تدبیر "هر پاسدار یک معلّم" قرآن را تحقق بخشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، گواهینامه دوره تخصصی تربیت معلم قرآن کریم 33 نفر از پایوران دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم (عج) اعطا شد.

کد N578111

وبگردی