آفتاب

اوباما بدنبال بازنگری سیاستها در قبال سوریه است

اوباما بدنبال بازنگری سیاستها در قبال سوریه است

یک شبکه تلویزیونی آمریکایی از دستور اوباما به مشاورانش برای بازنگری در سیاست های دولتش در مورد سوریه در پی قدرت گرفتن تروریست های داعش در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سی ان ان، قدرت گرفتن داعش در سوریه موجب شده که دولت آمریکا به فکر بازنگری در سیاست های خود علیه حکومت "بشار اسد" بیافتد. بر این اساس "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که مقابله با داعش بدون تغییر نظام سوریه ممکن نیست، از مشاوران خود خواسته است در این سیاست ها بازنگری کنند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود با بیان این مطلب از تشکیل دست کم 4 نشست تیم امنیتی دولت آمریکا در این خصوص طی یک هفته اخیر خبر داد. بر این اساس سیاست پیشین آمریکا مبنی بر مقابله با داعش در عراق و محدود کردن فعالیت تروریست ها در سوریه بدون اصرار بر سقوط اسد، ناکارآمد بوده است.

مقام دولت آمریکا در این رابطه گفت: رئیس جمهور از ما خواسته است ببینیم چگونه می شود این دو را باهم هماهنگ کرد. به گفته وی ائتلاف ضدداعش در حال حاضر نه تنها باید در عراق که در سوریه نیز باید در برابر حملات داعش بایستد.

این در حالی است که برخی از مقامات دولت آمریکا در پاسخ به سی ان ان از صدور چنین دستوری از سوی اوباما ابراز بی اطلاعی کرده اند. همچنین کاخ سفید در پاسخ به سوالی در این خصوص، خبرنگاران را به وزارت خارجه ارجاع داده است.

کد N578072

وبگردی