آفتاب

مفقود شدن 8 سرباز مصر و زخمی شدن 5 تن دیگر در حمله به قایق‌های مصری

مفقود شدن 8 سرباز مصر و زخمی شدن 5 تن دیگر در حمله به قایق‌های مصری

سخنگوی نیروهای مسلح مصر اعلام کرد که در پی حمله گروه‌های تروریستی به قایق‌های مصری هشت سرباز نیروی دریایی مفقود و پنج تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه الجزیره، سخنگوی نیروهای مسلح مصر اعلام کرد که صبح امروز (پنجشنبه) اعضای یک گروه تروریستی به سواحل شهر دمیاط واقع در 50 کیلومتری شهر پورت سعید در ضلع شمالی کانال سوئز حمله کردند.

این مقام نظامی افزود:‌ پس از اجرای عملیات جستجو و نجات نیروها، پنج تن از افراد زخمی شده نیروهای مسلح برای معالجه به بیمارستان‌های نظامی منتقل شدند، اما همچنان هشت سرباز دیگر مفقود شده‌اند و جستجو برای پیدا کردن آن‌ها ادامه دارد.

این مقام نظامی تصریح کرد که این حمله از سوی یک گروه تروریستی بوده اما تعداد افراد مهاجم کشته شده در این حادثه را اعلام نشده است.

این در حالیست که روزنامه مصری الاهرام تعداد مهاجمان کشته شده را چهار تن اعلام کرد.

این سخنگوی نظامی نیروهای مسلح اعلام کرد که عملیات پاکسازی کامل منطقه از وقوع هرگونه درگیری ادامه دارد و نیروهای امنیتی ذیربط در حال جستجو اعضای گروه تروریستی و دستگیری آن‌ها هستند.

پیشتر نیروی مسلح مصر اعلام کرد که نیروهای دریایی و هوایی کشور توانستند که تلاش تروریست‌ها برای حمله به قایق‌های مصری را ناکام بگذارند.

در همین راستا ارتش اعلام کرد که چهار کشتی که افراد مهاجم برای حمله استفاده کرده در این حین نابود و 32 تن از آنها نیز دستگیر شدند.

منابع نظامی اعلام کردند که این حادثه در حین اقدام یگان گشتی نیروهای دریایی برای اجرای فعالیت‌های نظامی خود در دریای مدیترانه اتفاق افتاد.

انتهای پیام

کد N577679

وبگردی