آفتاب

آزادسازی منطقه العظیم در دیالی به دست ارتش عراق

آزادسازی منطقه العظیم در دیالی به دست ارتش عراق

نیروهای امنیتی عراق از آزادسازی آخرین مقر داعش در منطقه العظیم واقع در شمال خالدیه خبر دادند.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عدی الخدران، فرماندار شهرستان الخادیه در استان دیالی اعلام کرد که ارتش و نیروهای مردمی عراق عملیات گسترده‌ای را در سد العظیم و روستاهای اطراف آن آغاز کردند چرا که این مناطق از دیگر مقرهای داعش به شمار می‌رفت.

وی افزود: نیروهای امنیتی عراق در این عملیات آخرین پایگاه‌ داعش را آزاد کردند و منطقه العظیم دیگر به طور کامل از وجود داعش پاکسازی شده است.

عدی الخدران، اظهار کرد که نیروهای امنیتی در این منطقه مستقر شده‌اند و ابوبکر بغدادی رهبر داعش نیز با اعزام نیروهای بیشتر به این منطقه سعی داشت تا این منطقه را از نیروهای امنیتی پس بگیرد.

جنگنده‌های عراق سه خودروی بمب گذاری شده را که به سمت بیجی در حرکت بودند، هدف خود قرار دادند که در این جریان هشت تن از اعضای گروه تروریستی داعش کشته شدند.

در همین راستا یک منبع امنیتی نیز اعلام کرد که هواپیماهای ارتش عراق سه خودرو بمب گذاری را که به قصد حمله به مواضع نیروهای امنیتی به استان بیجی در حرکت بودند، هدف خود قرار دادند.

در همین راستا یک منبع در فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که نام عبدالامیر الشمری فرمانده عملیات بغداد شامل اسامی کسانی که حیدر العبادی آن‌ها را برکنار کرده نیست و وی همچنان در پست خود باقی خواهد ماند.

حیدر العبادی در پی اعلام تصمیم خود برای برکناری 26 تن از فرماندهان ارتش به خاطر بی کفایتی آن‌ها و تعیین افراد جدید افزود: فرماندهان نظامی باید دارای شجاعت و توانایی بالایی باشند تا بتوانند سربازان را برای جنگیدن صحیح آموزش دهند.

از سوی دیگر، غازی الکعود یکی از رهبران عشیره البونمر اعلام کرد که افراد این قبیله از 150 نظامی و سرباز عراقی حمایت می‌کنند تا آن‌ها هرچه سریعتر و سالم به استان حدیثه برسند.

وی تصریح کرد: حیدر العبادی تصمیم گرفته تا اعضای عشیره البونمر را برای پاکسازی منطقه از وجود داعش به سلاح مجهز کند و به خانواده‌های محاصره شده غذا و تجهیزات پزشکی مورد نیاز ارسال کند.

از سوی دیگر، فرمانده نظامی نیروهای دولتی عراق اعلام کرد افراد مسلح شیعه کنترل حدود 60 درصد بیچی را به دست گرفته و سعی دارند تا گذرگاه این شهر را که توسط تندروها تا پالایشگاه بیجی محاصره شده، آزاد کنند.

این فرمانده نظامی پیش بینی کرد که شکستن محاصره پالایشگاه بیجی احتمالا دو روز به طول بینجامد چرا که وجود بمب‌های کار گذاشته شده در مسیر رفتن به این منطقه را دشوار کرده است.

ارتش عراق به همراه ائتلاف طی چند روز اخیر چندین مقر وابسته به داعش را در بیجی هدف خود قرار داده که طی آن توانسته‌اند تروریست‌های تندرو را نابود کنند.

انتهای پیام

کد N577519

وبگردی