آفتاب

کردها مسیر تامین تدارکات داعش به کوبانی را مسدود کردند/بیش از 800 کشته در حملات ائتلاف

کردها مسیر تامین تدارکات داعش به کوبانی را مسدود کردند/بیش از 800 کشته در حملات ائتلاف

یکی از مقامات و گروه‌های ناظر بر تحولات شهر کوبانی گفت، نیروهای کرد جاده‌ای را که شبه نظامیان داعش از آن برای تامین مجدد نیازهای نیروهای خود در شهر کوبانی استفاده می‌کردند، مسدود کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نوشته روزنامه حریت، این منابع گفتند، نیروهای پیشمرگ کردستان عراق 31 اکتبر سال جاری میلادی برای کمک به کردهای سوریه برای بازپس گیری شهر کوبانی وارد سوریه شدند. نیروهای کردهای سوری و پیشمرگ‌ها در حال حاضر این جاده را که به روستای "هیلنیج" منتهی می‌شود، مسدود کردند.

ادریس ناسان، یکی از مقامات محلی در شهر کوبانی گفت: نیروهای ضد داعش تپه استراتژیک "میستانور" و جاده کناره این تپه را گرفته‌اند.

وی افزود: داعش از این جاده برای انتقال مهمات و شبه نظامیان خود استفاده می‌کرد. نیروهای پیشمرگ در چند روز گذشته بر حملات توپخانه‌ای به مواضع داعش در حومه شهر کوبانی همچون میستانور تمرکز کرده بودند تا بتوانند بمباران شهر کوبانی توسط شبه نظامیان داعش را متوقف کند.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس گفت: نیروهای کرد تپه میستانور را نگرفتند اما مبارزات در جاده هیلنیج را آغاز کردند تا مانع شبه نظامیان داعش برای استفاده از این جاده به منظور تامین مجدد نیازهای شبه نظامیان داعش شوند.

در همین حال این دیده بان حقوق بشر افزود: حملات هوایی نیروهای تحت رهبری آمریکا در سوریه از زمان آغاز این مبارزات در اواخر سپتامبر سال جاری میلادی علیه شبه نظامیان داعش جان 865 تن از جمله 50 غیرنظامی را گرفته است.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس ادامه داد: 746 تن از آنها شبه نظامیان داعش بودند و احتمالا آمار واقعی بیشتر از آن است.

این دیده بان گفت: هشت تن از غیرنظامی‌هایی که کشته شدند کودک بودند. 65 تن از اعضای جبهه النصرة، گروه مرتبط با القاعده نیز در این حملات هوایی کشته شدند.

این دیده بان افزود: حملات هوایی ائتلاف ضد داعش شهرهای سوریه همچون حلب،‌ دیرالزور، حسکه، رقه و ادلب را مورد هدف قرار داده است.

آمریکا گفت:‌ تمامی گزارشات درباره تلفات غیرنظامیان را به صورت جدی مدنظر گرفته و درباره هرگونه ادعایی تحقیق و بررسی می‌کند. واشنگتن حملات خود در سوریه را بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل توجیه می‌کند. این ماده حق فردی یا جمعی برای دفاع شخصی علیه حملات مسلحانه را پوشش می‌دهد.

بر اساس داده‌های سازمان ملل حدود 200 هزار تن در نا‌آرامی‌های سوریه که وارد چهارمین سال خود شده، کشته شدند.

انتهای پیام

کد N577363

وبگردی