آفتاب

رئیس ‌جمهور سریلانکا می‌تواند برای سومین بار در انتخابات کاندیدا شود

رئیس ‌جمهور سریلانکا می‌تواند برای سومین بار در انتخابات کاندیدا شود

دادگاه عالی سریلانکا اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور می‌تواند برای سومین دور انتخابات نامزد شود و پس از پایان دوره چهار ساله ریاست جمهوری‌اش، انتخابات زودهنگام برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه عالی سریلانکا به درخواست ماهیندا راجاپاکسه، رئیس جمهوری سریلانکا مبنی بر اینکه آیا مانع قانونی بر سر نامزدی‌اش برای بار سوم در انتخابات ریاست جمهوری این کشور وجود دارد یا خیر، پاسخ داد و اعلام کرد که وی می‌تواند برای بار سوم در این انتخابات شرکت کند؛ اگرچه کانون وکلای ارشد سریلانکا با این مساله مخالف هستند.

رئیس کانون سریلانکا به پارلمان گفت: دادگاه عالی به عدم وجود موانع حقوقی و قانونی بر سر راه راجاپاکسه برای نامزدی بارسوم در انتخابات رای داده است.

راجاپاکسه و خانواده‌اش تسلط گسترده‌ای بر سیستم سیاسی و اقتصادی سریلانکا دارند به طوری که منتقدان میگویند وی یک سیستم غیرمعمولی شخصی سازی در دولت برای خود شکل داده است.

راجاپاکسه همچنین به خاطر ضعف استانداردهای حقوق بشر در کشور به شدت مورد انتقاد است. دولت سریلانکا اعلام کرده که انتخابات زودهنگام ژانویه سال 2015 برگزار می‌شود.

یکی از منتقدان به تصمیم دولت سریلانکا در نامزدی راجاپاکسه برای دور سوم انتخابات گفت، اقدام دادگاه عالی اعتماد به اجرای قانون در کشور را تضعیف کرده است ومردم دیگر به سیستم قضایی هم اعتمادی نخواهد داشت.

راجاپاکسه 68 ساله در سال 2005 به قدرت رسید و در سال 2010 در پی شکست ببرهای تامیل و پایان دادن به جنگ داخلی 26 ساله در کشور در سال 2010 بار دیگر قدرت را به دست گرفت.

انتهای پیام

کد N577152

وبگردی