آفتاب

وزیر کشور پاکستان وجود اعضای داعش در کشورش را تکذیب کرد

وزیر کشور پاکستان وجود اعضای داعش در کشورش را تکذیب کرد

وزیر کشور پاکستان ضمن رد گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه اعضای داعش در این کشور حضور دارند، گفت: هیچ سازمانی به این نام در پاکستان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی‌تی‌آی، نثار علی خان، وزیر کشور پاکستان با وجود این حقیقت که گروه‌های شبه‌نظامی مختلف در این کشور عملیات انجام می‌دهند، گفت: هیچ شبه‌نظامی داعش و هیچ سازمانی به این اسم در پاکستان حضور ندارد.

بیانیه نثار علی خان چند روز پس از آن منتشر شد که گزارشی از سوی دولت ایالتی بلوچستان به دولت فدرال پاکستان ارسال شد و در آن از رشد تهدید داعش در این کشور خبر داده بود که توسط رسانه‌ها فاش شد.

در این گزارش محرمانه که به تاریخ 31 اکتبر مربوط می‌شود، آمده است، داعش ادعا کرده که 10 الی 12 هزار حامی از منطقه هانگو در ایالت خیبر پختونخوا و منطقه قبیله‌نشین کورام به خدمت گرفته است. این گزارش نسبت به حملات تروریستی قریب‌الوقوع به تاسیسات نظامی و ساختمان‌های دولتی و چهره‌های سرشناس نیز هشدار می‌دهد.

نثار علی خان ضمن رد گزارش‌های رسانه‌ای گفت، منظور دولت‌های ایالتی نوشته‌هایی که توسط مردم محلی حامی داعش بر روی دیوارها نوشته شده و بازداشت‌هایی که صورت گرفته، بوده است.

انکار وزیر کشور پاکستان در حالی صورت گرفت که شش تن از فرماندهان تحریک طالبان پاکستان بیعت خود را با داعش رسما اعلام کرده‌اند.

وی بر نقش نیروهای نظامی پاکستان در کراچی تاکید کرد و گفت: از زمان آغاز عملیات بزرگ پاکسازی، نزدیک به 7500 جنایتکار و شبه‌نظامی دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام

کد N576879

وبگردی