آفتاب

علوم پزشکی مشهد، پیشگام پژوهش‌ در زمینه هیپنوتیزم در کشور

علوم پزشکی مشهد، پیشگام پژوهش‌ در زمینه هیپنوتیزم در کشور

رئیس سومین کنگره بین‌المللی هیپنوتیزم بالینی و علوم وابسته گفت: پژوهش‌های انجام شده توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه هیپنوتیزم هشت برابر پژوهش‌های انجام شده کشوری در این زمینه است.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر مهدی فتحی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در طول دو سال اخیر، بیش از 45 پایان‌نامه در زمینه هیپنوتیزم در محورهای مختلف از بیهوشی تا روانشناسی در کشور ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ایران بیشترین متخصص و آموزش دیده هیپنوتیزم درمانی را در سطح منطقه به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، از سال 1380 و همگام با تاسیس انجمن علمی هیپنوتیزم در ایران، تاکنون هفت هزار درمانگر روش‌های درمان هیپنوتیزم را فرا گرفته‌اند.

فتحی با بیان اینکه هر دوره آموزشی حدود سه ماه به طول می‌انجامد، خاطر نشان کرد: یک سوم از این تعداد پزشکان عمومی و متخصص و بقیه را پرستاران و سایر کارشناسان بالینی پزشکی و روانشناختی شامل می‌شوند.

وی گفت: مرکزیت فعالیت انجمن علمی هیپنوتیزم ایران در مشهد قرار دارد و این انجمن دارای 14 نمایندگی در سطح کشور است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ایران در زمینه هیپنوتیزم حرف اول را در منطقه می‌زند و قطب هیپنوتیزم آسیا به شمار می‌رود.

رئیس سومین کنگره بین‌المللی هیپنوتیزم بالینی و علوم وابسته با اشاره به برگزاری آن افزود: این کنگره طی روزهای 20 تا 22 فروردین ماه سال آینده به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران به مدت سه روز در تهران برگزار می‌شود.

فتحی خاطرنشان کرد: کنگره‌هایی که در سال‌های 91 و 92 به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، دستاورد و انعکاس خوبی را در سطح جهان برجای گذاشته است.

وی از حضور 22 سخنران خارجی در سومین کنگره بین‌لمللی هیپنوتیزم بالینی ایران خبر داد و گفت: در این کنگره رؤسای انجمن هیپنوتیزم اروپا از کشورهای ایتالیا، فرانسه، بلژیک و آلمان حضور دارند.

به گفته وی، تاکنون حدود 65 خلاصه مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

رئیس سومین کنگره بین‌المللی هیپنوتیزم بالینی و علوم وابسته محورهای کنگره فوق را شامل هیپنوتیزم در بیهوشی و بی دردی، هیپنوتیزم در روانشناسی، هیپنوتیزم در روانپزشکی، هیپنوتیزم در طب ورزشی و هیپنوتیزم در طب زنان و زایمان عنوان کرد.

به گفته فتحی، هیپنوتیزم یک فن ارتباطی است که در هر جا که پزشک و بیمار با یکدیگر ارتباط دارند، می‌تواند کاربرد داشته باشد.

رئیس سومین کنگره بین‌المللی هیپنوتیزم بالینی و علوم وابسته در پایان گفت: هیپنوتیزم گستره وسیعی را برای درمان بیماری‌ها دربر می‌گیرد؛ به طوری‌ که می‌توان گفت که هیپنوتیزم تنها در بیماری‌هایی مانند اسکیزوفرنی، جنون، عقب ماندگی‌های ذهنی، بدبینی، اختلال شخصیتی و وسواس فکری کاربرد ندارد.

انتهای پیام

کد N576663

وبگردی