آفتاب

همه چیز تقصیر هواپیماهای خراب است!

همه چیز تقصیر هواپیماهای خراب است!

ماموریت محرمانه رئیس اطلاعات ملی آمریکا برای آزادی دو شهروند اسیر آمریکایی در کره‌شمالی، هنگامی که هواپیمایش ضمن سوخت‌گیری از کار افتاد، به مشکل برخورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جیمز کلاپر، رئیس اطلاعات ملی آمریکا در چند روز گذشته به نمایندگی از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به پیونگ یانگ اعزام شد تا کنت بائه و متیو میلر، دو زندانی آمریکایی در کره‌شمالی را به خانه بازگرداند. اما هنگامی که در راه پیونگ‌یانگ هواپیمایش سوخت‌گیری می‌کرد، از کار افتاد و رسیدن وی به پیونگ‌یانگ با تاخیر صورت گرفت. این از کار افتادن تازه‌ترین مشکلی است که یگان فرسوده و قدیمی هواپیماهای دولت آمریکا را به دردسر انداخته است.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به جزییات مشکلات فنی که هواپیمای کلاپر با آن مواجه بود، اشاره‌ای نکرد.

یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گزارش‌ها مبنی بر اینکه کلاپر یک شب را در هاوایی سپری کرده و هواپیمای دیگری روز بعد فرستاده شده تا وی را به پیونگ‌یانگ ببرد، تایید کرد.

کلاپر روز شنبه با هواپیمای نیروی هوایی به آمریکا بازگشت. وی گفت بائه و متیو میلر را که هر دو مدت طولانی را در اردوگاه‌های کار اجباری کره‌شمالی سپری کرده بودند، به خانه بازگرداند.

این اولین بار نیست که دیپلماسی آمریکا به خاطر مشکلات فنی یگان نیروی هوایی آمریکا که در اختیار معاون‌های ارشد رئیس‌جمهوری این کشور است، با مانع مواجه می‌شود.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سال‌جاری میلادی مجبور شد به دنبال از کار افتادن هواپیمایش دو بار به خانه بازگردد.

جنیفر ساکی گفت: شکی وجود ندارد که این مساله چالش‌های فنی و لجستیکی به همراه دارد. چندین هواپیما وجود دارد که به صورت نوبتی کار می‌کنند و هنوز مشخص نیست که آیا هواپیمای کلاپر همان هواپیمایی بوده که کری در گذشته استفاده کرده یا خیر.

در سال‌های اخیر نیز روسای پیشین پنتاگون به خاطر مشکلات فنی هواپیماهایشان با تاخیرات طولانی‌مدت مواجه شده‌اند.

انتهای پیام

کد N576508

وبگردی