آفتاب
فرماندار گرمی:

توسعه و آبادانی روستاها نباید به تخریب منابع ملی منجر شود

توسعه و آبادانی روستاها نباید به تخریب منابع ملی منجر شود

توسعه و آبادانی روستاها نباید به تخریب منابع ملی منجر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اردبیل، «محمود علایی» فرماندار گرمی در جلسه‌ی بررسی راهکارهای صیانت از اراضی ملی گرمی بر لزوم تشکیل کمیته‌ای مرکب از ادارات منابع طبیعی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخشداری‌ها برای تسهیل قانونمند شرایط واگذاری زمین برای سکونت دائم عشایر تأکید و خاطرنشان کرد: عشایر کوچنده در صورت تمایل بر سکونت دائم در قشلاقات باید علاوه‌بر رعایت حریم منابع طبیعی امکان تأمین زمین برای احداث مسکن در محدوده روستا را داشته باشند.

وی کنترل چرای زودرس و مقابله با دام مازاد در مراتع ، برخورد قانونی با متعرضان به اراضی ملی و همکاری دستگاه‌های اداری و قضایی با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمی با هدف صیانت از منابع و مراتع ملی را خواستار شد.

در ادامه «نجاتعلی دشتی» سرپرست اداره‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری گرمی با اشاره به اینکه توسعه و آبادانی روستاها نباید به تخریب منابع ملی منجر شود، افزود: همکاری مبلغان دینی و دستگاه‌های اداری در ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی ضروریست.

«پور صادق» مدیر امور عشایر گرمی صادر نکردن پروانه‌ی چرا از سوی اداره‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری گرمی برای عشایر کوچی قشلاقی و قباله را از مشکلات عشایر منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: عشایر مذکور به علت عدم دریافت پروانه چرای دام مجبور به کوچ از قشلاقات خود شده‌اند.

انتهای پیام

کد N576471

وبگردی