آفتاب
لاریجانی در پیامی به رؤسای اتحادیه‌های پارلمانی و بین‌المللی خواستار شد:

اتخاذ اقدامات قاطع مجامع و اتحادیه‌های پارلمانی علیه اقدامات تجاوزگرانه رژیم اشغالگر قدس

اتخاذ اقدامات قاطع مجامع و اتحادیه‌های پارلمانی علیه اقدامات تجاوزگرانه رژیم اشغالگر قدس

افکار عمومی جهانی به ویژه کشورهای اروپایی که از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی بوده‌اند به نظر می‌رسد امروز بعد از نیم قرن تأثیرپذیری از رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی صهیونیسم، با دیدن وحشی‌گری‌های اشغالگران در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، بیدار شده و از عقده گناه شکل گرفته به خاطر جنایت‌های نازی‌ها نجات یافته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به رؤسای اتحادیه‌های پارلمانی و بین‌المللی خواستار اتخاذ اقدامات قاطع مجامع و اتحادیه‌های پارلمانی علیه اقدامات تجاوزگرانه رژیم اشغالگر قدس و حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین شد.

به گزارش ایلنا، متن کامل پیام علی لاریجانی به شرح زیر است:

عالیجناب

رخدادهای جاری در سرزمین اشغالی فلسطین و یورش تندروها و نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی در حالی که هنوز آتش‌ جنگ 51 روزه علیه باریکه غزه فروکش نکرده است، نشان از روحیه اشغالگرانه، توسعه‌طلبانه و اوج خوی وحشی‌گری و سبعیت این رژیم دارد.

روند اجرای پروژه‌های صهیونیستی و تجاوزات برنامه‌ریزی شده و نژادپرستانه برای اشغال کامل شهر قدس و یهودی‌سازی آن، تداوم فرآیند مهاجرت یهودیان به اراضی اشغالی، ادامه مصادره اراضی، گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین قدیمی، ایجاد شهرک‌های جدید، همزمان با تشدید محاصره باریکه غزه، به علاوه ترور و ارعاب روزمره این رژیم علیه مردم بی‌دفاع فلسطین، با وجود محکومیت‌های گسترده بین‌المللی بیانگر زیر پا گذاشتن و نقض آشکار تمام قوانین بین‌المللی، مصوبات سازمان ملل و مقررات حقوق بشر و حقوق بشردوستانه توسط سردمداران رژیم صهیونیستی است.

البته افکار عمومی جهانی به ویژه کشورهای اروپایی که از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی بوده‌اند به نظر می‌رسد امروز بعد از نیم قرن تأثیرپذیری از رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی صهیونیسم، با دیدن وحشی‌گری‌های اشغالگران در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، بیدار شده و از عقده گناه شکل گرفته به خاطر جنایت‌های نازی‌ها نجات یافته‌اند.

از این رو به باور اینجانب با وجود اینگونه تحولات و اقداماتی مانند حرکت خودجوش کشورهای غیرمتعهد در سازمان ملل متحد برای محکومیت اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، لازم است مجامع و اتحادیه‌های پارلمانی بین‌المللی و منطقه‌‌ای نیز به عنوان نمایندگان و سخنگویان افکار عمومی، اقداماتی همچون برگزاری جلسات مشترک و صدور بیانیه و قطعنامه در محکومیت اعمال ضد انسانی رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین اتخاذ کنند.

در این راستا اینجانب به عنوان رئیس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی آمادگی خود و اتحادیه را برای برگزاری جلسات مشترک با سایر مجامع و اتحادیه‌های پارلمانی منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام می‌کنم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران

رئیس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی

کد N576381

وبگردی