آفتاب

پنومونی اولین بیماری عفونی کشنده در کودکان زیر پنج سال

پنومونی اولین بیماری عفونی کشنده در کودکان زیر پنج سال

همزمان با فرا رسیدن دوازدهم ماه نوامبر و روز جهانی عفونت ریه (پنومونی) شعار «دسترسی جهانی به مراقبت‌های لازم به منظور پیشگیری ازعفونت ریه» برای این روز انتخاب شد.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عفونت ریه اولین بیماری عفونی کشنده در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان شناخته می‌شود. بر اساس آمارها سالانه در جهان نزدیک به یک میلیون کودک بر اثر ابتلا به عفونت ریه جان خود را از دست می‌دهند که 15 درصد آنان از میان کودکان زیر پنج سال هستند.

بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که ساکنان مناطق فقیر و روستایی بیشترین آسیب را از بیماری‌های عفونت ریه متحمل می‌شوند.

به گفته کارشناسان، عفونت ریه می‌تواند بر تمامی کودکان و افراد دیگر سراسر جهان تاثیر گذارد، هرچند به طور تقریبی تمامی مرگ و میرهای ناشی از آن در مناطق فقیر و روستایی گزارش می‌شود.

پزشکان برای جلوگیری از ابتلای کودکان به عفونت ریه معتقدند داشتن تغذیه مناسب، واکسیناسیون، شست و شوی دست‌ها با صابون و تغذیه با شیر مادر در دوران نوزادی می‌تواند از ابتلای آنان به این بیماری جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت worldpneumoniaday، بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورتیکه روش درمانی صحیح و مناسب برای عفونت ریه و همچنین بیماری اسهال انتخاب شود، میزان مرگ و میر کودکان در سراسر جهان به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

کد N576160

وبگردی