آفتاب
نیویورک تایمز:

توافق هسته ای مسکو با تهران نشان اطمینان روسیه به برنامه هسته‎ای ایران است

توافق هسته ای مسکو با تهران نشان اطمینان روسیه به برنامه هسته‎ای ایران است

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به توافق روز گذشته ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید، این توافق را نشانه اعتقاد روس ها به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیویورک تایمز در گزارش خود می نویسد: روسیه دیروز سه شنبه با ساخت دو نیروگاه جدید هسته ای در ایران موافقت کرده و اعلام شد که امکان ساخت شش نیروگاه دیگر نیز در ایران توسط روس ها وجود دارد، این توافق نشان می دهد که در سال های آتی همکاری های هسته ای ایران و روسیه بطور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

این روزنامه در ادامه می نویسد: این توافق نشان می دهد که روسیه بر اساس دیدگاه خود مبنی بر اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران پیش می رود و در این راستا فناوری صلح آمیز هسته ای را که تحت نظارت بین المللی خواهد بود به ایران منتقل می کند. این توافق ایران و روسیه به تائید آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز رسیده است.

نیویورک تایمز در مورد موضع آمریکا در خصوص توافق روسیه برای گسترش همکاری های هسته ای با  ایران نیز می نویسد: آمریکا در ابتدا با این اقدام مخالف بود اما بعدها با آن موافقت کرد.

بر اساس توافق انجام شده گویا قرار است سوخت این نیروگا های جدید توسط خود روسیه تامین شده و پسماند این سوخت نیز مجددا به روسیه بازگردانده شود.

کد N576096

وبگردی