آفتاب

خودسوزی یک مرد ژاپنی در اعتراض به تغییر سیاست نظامی کشورش

خودسوزی یک مرد ژاپنی در اعتراض به تغییر سیاست نظامی کشورش

شبکه تلویزیونی ان اچ کی امروز (چهارشنبه) گزارش داد، یک مرد ژاپنی در اعتراض به تغییر سیاست صلح طلبی پس از جنگ جهانی دوم این کشور تحت نخست وزیری شینزو آبه، در توکیو خودسوزی کرده و جان باخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کابینه شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در ژوئیه سال جاری میلادی با وجود مخالفت‌های گسترده محدودیت‌هایی را که مانع حضور ارتش این کشور در مبارزات خارجی می‌شد، برداشت که این مساله یک پیروزی سیاسی بزرگ برای آن محسوب می‌شود.

رسانه‌ها گزارش دادند، شینزو آبه احتمالا افزایش برنامه‌ریزی شده مالیات را به تعویق می‌اندازد و خواستار انتخابات پارلمانی در دسامبر سال جاری میلادی می‌شود که برخی سیاستمداران این اقدام را راهی برای افزایش قدرت و اختیاراتش در برنامه‌های دفاعی و دیگر برنامه‌هایی که محبوبیت ندارند، تلقی می‌کنند.

پلیس توکیو سه شنبه شب تماس فوری را دریافت کرده و این مرد را که در حال خودسوزی بود در پارک "هیبیا"، در نزدیکی دفاتر دولت و پارلمان پیدا کرد. این مرد ژاپنی در راه انتقال به بیمارستان جان باخت.

در نزدیکی محل حادثه یک فیلم ویدئویی و یک نامه خطاب به شینزو آبه و رهبران مجلس سفلی و علیای پارلمان پیدا شد که در آن به کاهش محدودیت‌های ارتش اعتراض شده است.

پلیس هنوز گزارش این رویداد را تایید نکرده است.

در ژوئن سال جاری میلادی نیز یک مرد دیگر در مقابل صدها عابر پیاده در اعتراض به تصویب قریب الوقوع این تغییر دست به خودسوزی زد.

هنوز باید برای امکان این تغییرات دفاعی که هزاران تن با آن مخالفند، قانون تصویب شود. این تغییرات دفاعی در میان چندین مساله نامحبوب دیگری وجود دارد که شینزو آبه همزمان با کاهش محبوبیتش، در سال آتی میلادی با آن مواجه است.

انتهای پیام

کد N575971

وبگردی