آفتاب

بارزانی: نمی‌گذاریم یک وجب از خاک کردستان در دست داعشی‌ها باقی بماند

بارزانی: نمی‌گذاریم یک وجب از خاک کردستان در دست داعشی‌ها باقی بماند

رئیس اقلیم کردستان عراق با تاکید بر لزوم انجام اقدامات فوری برای کنترل بر دو ناحیه جلولاء و السعدیه از توابع شهرستان خانقین گفت: نیروهای پیشمرگ نمی‌گذارند یک وجب از خاک کردستان هم تحت تصرف داعش باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، "مسعود بارزانی"، رئیس اقلیم کردستان عراق طی بازدید از پایگاه‌ نیروهای پیشمرگ در "خانقین" در 360 کیلومتری جنوب اربیل گفت: ما باید اقدامات لازم را برای بازپس‌گیری دو ناحیه "جلولاء" و "السعدیه" در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهیم و اعضای داعش را از این مناطق بیرون برانیم.

بارزانی افزود: سلاح‌هایی که در چارچوب کمک‌های نظامی بین المللی در اختیار اقلیم کردستان قرار می‌گیرد، به طور مساوی در میان تمامی جبهه‌های نیروهای پیشمرگ تقسیم می‌شود.

وی تاکید کرد: جبهه‌های جنگ از "زمار" و "ربیعه" تا ناحیه جلولاء و السعدیه ادامه دارد و ما باید این جبهه‌ها را به سلاح و نیروهای لازم جهت مقابله با داعش مجهز کنیم.

رئیس اقلیم کردستان عراق خاطرنشان کرد: نیروهای پیشمرگ اجازه نخواهند داد یک وجب از خاک کردستان تحت تصرف داعشی‌ها باقی بماند.

در همین حال، "فواد حسن"، رئیس دفتر ریاست اقلیم کردستان در کنفرانسی با "جبار یاور"، دبیرکل وزارت پیشمرگ‌ها در خانقین اخبار منتشر شده درخصوص دست داشتن مسئولان کرد در معاملات تجاری با داعش به ویژه در زمینه فروش نفت را تکذیب کرد.

انتهای پیام

کد N575821

وبگردی