آفتاب

رژیم صهیونیستی به دنبال ساخت 200 واحد مسکونی در قدس / افزایش 240 درصدی بودجه شهرک‌سازی‌ها

رژیم صهیونیستی به دنبال ساخت 200 واحد مسکونی در قدس / افزایش 240 درصدی بودجه شهرک‌سازی‌ها

عضو حزب کار رژیم صهیونیستی در کنست این رژیم تاکید کرد که بودجه عملیات‌ شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سال 2015 افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه عبری‌زبان معاریو، "استاف شفیر"، عضو حزب کار رژیم صهیونیستی در کنست این رژیم خاطرنشان کرد: بودجه "اداره شهرک‌سازی" که نهاد مستقلی در داخل سازمان صهیونیستی - بین‌المللی هستدروت است و شاخه اجرایی دولت عبری در زمینه شهرک‌سازی به شمار می‌رود، افزایش چشمگیری داشته است.

وی از افزایش 240 درصدی بودجه شهرک‌سازی‌ها در سال آینده خبر داد و گفت: 75 درصد از این افزایش بودجه مربوط به شهرک‌های کرانه باختری و قدس شرقی است.

براساس اطلاعات منتشر شده درباره لایحه بودجه سال 2015 رژیم صهیونیستی، بودجه اداره شهرک‌سازی 140 میلیون شکل برآورد شده است و این در حالی است که بودجه سال گذشته آن 58 میلیون شکل بود.

در همین راستا، شهرداری قدس اشغالی امروز (چهارشنبه) طرح ساخت 200 واحد مسکونی جدید در شهرک صهیونیست‌نشین "راموت" در قدس اشغالی را بررسی می‌کند. قرار است کمیته نقشه‌کشی و ساخت‌وساز شهرداری قدس اشغالی امروز این طرح را به تصویب برساند و به زودی این واحدها به مناقصه گذاشته شوند.

این در حالی است که شهرداری قدس اشغالی هفته گذشته نیز پس از موافقت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ساخت 500 واحد مسکونی جدید در شهرک "رامات شلومو" واقع در شمال قدس را به تصویب رساند.

ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی سر و صدای زیادی در محافل بین‌المللی به پا کرده است و بسیاری از کشورها در قبال آن موضع گرفته و خواستار توقف فوری شهرک‌سازی شده‌اند اما رژیم صهیونیستی اعتنایی به این انتقادات نشان نمی‌دهد و همچنان به ساخت و ساز در اراضی فلسطینیان که به موجب قوانین بین‌المللی اقدامی کاملا غیرقانونی است، ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

کد N575820

وبگردی