آفتاب

آخرین کارشکنی های نتانیاهو پیش از موعد 24 نوامبر

آخرین کارشکنی های نتانیاهو پیش از موعد 24 نوامبر

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یکی از آخرین اقدامات خود برای منصرف کردن کشورهای 1+5 بویژه آمریکا از امضای توافق هسته ای با ایران، خطاب به اوباما گفت: ایران دشمن امریکاست نه شریک آن.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، "بنیامین نتانیاهو" که شب گذشته از طریق ویدیو کنفرانس برای مجمع عمومی یهودیان آمریکای شمالی سخنرانی می کرد در ادامه گفت: آمریکا در مبارزه خود علیه داعش نباید با ایران وارد همکاری شود. ایران شریک آمریکا نیست بلکه این کشور یک دشمن برای ایالات متحده محسوب می شود.

به نوشته جروزالیم پست، این اظهارات نتانیاهو در واکنش به خبرهایی است که درباره احتمال کمک ایران به حل بحران داعش و تاثیر آن در توافق هسته ای منتشر شده اند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود گفت: ایران بخشی از راه حل نیست بلکه این کشور بخش بزرگی از مشکل است. همانطور که چند ماه قبل در سازمان ملل گفتم شکست دادن داعش و اجازه دادن به ایران برای تبدیل شدن به قدرت هسته ای پیروزی در نبرد و شکست در جنگ است.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر اسرائیل می‌گوید هر توافقی که خواستار برچیده شدن تاسیسات هسته‌ای ایران نشود توافقی بد است.

نتانیاهو در این پیامی ویدئویی به نشست رهبران یهودی در واشنگتن گفت: روشن است که ایران می خواهد تحریم هایی را که به اقتصادش ضربه‌هایی ویرانگر زده برداشته شود، ولی قصد ندارد برنامه سلاح هسته‌ای را تعطیل کند.

بنیامین نتانیاهو تأکید کرد اشتباهی بزرگ خواهد بود اگر تحریم ها برداشته شود و سپس ناظران و نهادهای اطلاعاتی به رصد برنامه هسته‌ای ایران بپردازند.

کد N575454

وبگردی