آفتاب
یک فعال دانشجویی:

استقلال رسانه‌ موجب ایفای درست نقش آن می‌شود

استقلال رسانه‌ موجب ایفای درست نقش آن می‌شود

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که رسانه‌ها در اختیار مردم قرار بگیرند و مردم از طریق NGO ها بتوانند صاحبان اصلی رسانه‌ها باشند.

محمد احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: رسانه‌ها در سال‌های اخیر نقش اصلی خود را ایفا نکردند. در سالهای اخیر نقش روزنامه‌ها افزایش یافته اما این افزایش به معنای کیفی نبوده است.

وی ادامه داد: زمانی روزنامه‌ها به انتشار موضوعات مختلف در فضایی آزاد می‌پرداختند. مواقعی هم بوده که آزادی عقیده و اندیشه و فضای سیاسی- اجتماعی بر آنها بسته بوده و آنها فقط با تضارب آرا تولید محتوا می‌کردند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: انتقادی که به رسانه‌ها وارد است به تغییر رویکرد و منش‌شان با تغییر دولت برمی‌گردد. تا زمانی که رسانه‌ها استقلال نداشته باشند وابستگی‌شان به امور مختلف باعث می‌شود تا نقش خود را به درستی ایفا نکنند.

وی با تأکید بر ضرورت وجود رسانه‌های مردمی، گفت: کاش می‌شد روزی در مملکت ما رسانه‌های محلی به همراه NGOها بتوانند در صداوسیما، نشریات و فضای اجتماعی آزادانه فعالیت کنند. چرا که با افزایش نقش سیاسی مردم در رسانه‌ها باعث افزایش توسعه سیاسی می‌شوند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اگر به جامعه به عنوان یک کل نگاه کنیم و بدون غرض‌ورزی و ایجاد محدودیت، نظارت عادلانه و درست داشته باشیم قاعدتا اوضاع مملکت بهتر می‌شود. با رسانه‌ها و توسعه آنها مردم بهتر مطالعه می‌کنند و نظرات و دیدگاه علمی‌تری خواهند داشت و در آن صورت است که پیشرفت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N575338

وبگردی