آفتاب

تحقیقات گسترده ضد فساد علیه مقامات دولتی اسپانیا

تحقیقات گسترده ضد فساد علیه مقامات دولتی اسپانیا

نیروهای امنیتی اسپانیا با یورش به دفاتر دولتی در 13 استان این کشور اقدام به تجسس این دفاتر در راستای تحقیقات جدید علیه فساد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام پلیس اسپانیا در راستای مقابله با فساد سیاستمداران و مقامات این کشور انجام شده است.

نیروی امنیتی موسوم به "گارد غیرنظامی" اسپانیا اعلام کرد که این عملیات با رهبری یک قاضی تحقیقات از شهر سویل در جنوب اسپانیا علیه دفاتر شورای شهر در این شهر و همچنین چند شهر دیگر در منطقه اندلس را هدف قرار داد.

براساس این گزارش همچنین دفاتر دولتی در شهرهای بارسلونا، والنسیا و چند استان در جزایر قناری جزو دفاتر مورد تجسس قرار گرفتند. این تحقیقات قرار است مشخص کند آیا مقامات شهرداری در اسپانیا دچار فساد مالی بودند یا خیر؟

انتظار می رود پلیس اسپانیا مقامات زیادی را بازداشت کند. این عملیات جدیدترین تلاش دولت اسپانیا در راستای مقابله با پرونده‌های فساد بلندپایه‌ای است که حتی دامن اعضای خاندان سلطنتی، اتحادیه های تجاری، بانکداران و سیاستمداران را گرفته است.

ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا چندی پیش بابت رسوایی‌های فسادی که دامن اعضای حزب مردم متعلق به وی را گرفت عذرخواهی کرد. سیاستمداران تمام طیف‌های سیاسی اسپانیا به فساد متهم شدند و این موضوع به محبوبیت اعضای جریان اصلی آسیب زده است.

انتهای پیام

کد N575213

وبگردی