آفتاب

بازداشت عوامل پشت پرده کمپین داعش در لاهور/ سفر مقام ارشد پاکستانی به افغانستان

بازداشت عوامل پشت پرده کمپین داعش در لاهور/ سفر مقام ارشد پاکستانی به افغانستان

بازداشت عوامل پشت پرده کمپین داعش در لاهور و سفر مقام ارشد پاکستانی به افغانستان از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیشن از بازداشت عوامل پشت پرده کمپین داعش در لاهور در پی توزیع کتابچه‌ ها و نمایش پوسترهای این گروه تروریستی بر روی حصارهای مرزی بخش‌ هایی از این شهر خبر داد.

شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب نیز از بازرس کل پلیس پنجاب خواسته تا ظرف چند روز آینده گزارشی را در این زمینه به دفتر سروزیر پنجاب ارائه دهد که کتابچه‌ ها کجا چاپ شده و چه کسی این وسایل ممنوع شده را توزیع کرده است.

بر این اساس لوگوی چاپ شده بر روی این کتابچه تصویر یک تفنگ کلاشینکف است و در آن نوشته شده که جوانان به گروه داعش بیپوندد که همین موضوع باعث شده تا دولت ایالتی بلوچستان گزارش محرمانه‌ ای را به دولت فدرال و آژانس‌ های اجرای قانون در زمینه افزایش تهدید گروه داعش ارائه دهد.

این هشدار در پی ادعای داعش مبنی بر استخدام 10 تا 12 هزار حامی از منطقه هنگو در خیبر پختونخوا و منطقه قبیله‌ ای کورام و حمله به اسیسات نظامی و ساختمان‌های دولتی در واکنش به عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی است.

رسانه های پاکستانی همچنین از خلع سلاح سیف الله سخنگو و "واجد و الیاس" چند فرمانده لشکر اسلام پاکستان خبر داد.

خبر دیگر اینکه "رضوان اختر" رئیس سازمان اطلاعات پاکستان در ادامه سفر مقامات پاکستانی به افغانستان برای دعوت از محمد اشرف غنی برای سفر به پاکستان وارد کابل شد.

کد N574967

وبگردی