آفتاب
سوقندی:

هیچ تمدنی بدون کتاب و مطالعه شکل نمی گیرد/ برنامه های هفته کتاب در استان سمنان تشریح شد

هیچ تمدنی بدون کتاب و مطالعه شکل نمی گیرد/ برنامه های هفته کتاب در استان سمنان تشریح شد

سمنان - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هیچ تمدنی بدون کتاب و مطالعه شکل نمی گیرد، افزود: اگر می خواهیم تمدن عظیم اسلامی نوین را گسترش و صادر کنیم باید مطالعه و کتابخوانی در سبک زندگی ما جایگاه ویژه ای داشته و سیره ما کتاب خریدن، هدیه دادن و مطالعه باشد.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا سوقندی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل نمایشگاه کتاب با تاکید بر اینکه پایه تمدن، فرهنگ است تصریح کرد: اساس فرهنگ کتاب است.

وی ترویج الگوی موثر کتابخوانی برای توسعه مطالعه و تعمیق آن را مفید خواند و گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی الگوهای موثر شناسایی و معرفی شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: برگزاری دوسالانه و پژوهش های برتر، نمایشگاه کتاب ناشران، مسابقه کتابخوانی با موضوع فرهنگ عاشورا و نماز، اهدای کتاب به مدارس، مساجد و سایر دستگاه ها، حمایت از طرح کتابخوانی، بازدید از کتابخانه های مساجد و هماهنگی لازم برای برگزاری جشنواره دوستداران کتاب در استان از برنامه های شاخص این هفته است.

سوقندی، اجرای طرح آرامش فرهنگی در مهدیشهر، برگزاری نشست فرهنگی با موضوع کتاب و کتابخوانی، برپایی جشنواره دوستداران کتاب در روستاهای استان، تجلیل از کتابداران دستگاه های فرهنگی و ... را از دیگر برنامه های استان سمنان در این هفته برشمرد.

وی از اهداء بالغ بر هشت هزار کتاب به ارزش ریالی بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: علاوه بر این تعداد زیادی از کتاب های موجود در انبار که از سال های پیش مانده بود نیز در بین دستگاه های فرهنگی و مراکز فرهنگی، هنری و ... توزیع شده است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین از رونمایی ۱۴ عنوان کتاب و تجلیل از نویسندگان در این هفته خبرداد و ادامه داد: کتابخانه های تخصصی هنرهای نمایشی، مرکز عرضه محصولات فرهنگی کتاب سمنگان، کتابخانه حوزه علمیه صادقیه سمنان نیز در این هفته افتتاح خواهند شد.

سوقندی، همچنین از برگزاری همایش مدیران صنعت چاپ با حضور مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان صنعت چاپ استان سمنان در گرمسار خبر داد و اظهار کرد: در این همایش به بررسی مشکلات چاپ و ظرفیت های استان پرداخته می شود.

وی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ در زندگی امروز، گفت: امروزه هیچ فعالیتی در هیچ حوزه ای نیست که نیازمند چاپ و نشر نباشد و با پیشرفت تکنولوژی نیاز به صنعت چاپ از یک فعالیت خدماتی فراتر رفته و به یک برند تبدیل شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از چاپ ۵۵ عنوان کتاب در نیمه نخست امسال در این استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۹ مورد ترجمه و ۴۶ تالیف بوده است.

سوقندی همچنین در خاتمه با بیان اینکه از ۵۵ عنوان کتاب به چاپ رسیده ۴۶ عنوان چاپ اول و ۹ عنوان تجدید چاپ بودند، ادامه داد: تعداد کل شمارگان ۷۲ هزار و ۶۰۰ است.

کد N574901

وبگردی