آفتاب

موگرینی: اتحادیه اروپا افزایش تحریم‌ها علیه روسیه را بررسی می‌کند

موگرینی: اتحادیه اروپا افزایش تحریم‌ها علیه روسیه را بررسی می‌کند

رییس جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: وزرای خارجه این اتحادیه قرار است در نشست هفته آتی خود در بروکسل بلژیک درباره افزایش تحریم‌ها علیه روسیه و چگونگی کمک به اوکراین به گفت‌وگو بنشینند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، فدریکا موگرینی، رییس جدید سیاست خارجه اروپا در برلین آلمان گفت: هفته آینده نشستی در سطح وزرای امور خارجه اتحادیه در بروکسل برگزار می‌شود و در آنجا مقامات درباره افزایش تحریم‌ها علیه مسکو و چگونگی کمک به دولت کی‌یف گفت‌وگو می‌کنند.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان نیز در جریان کنفرانسی مشترک با موگرینی گفت: امیدوارم که ما بار دیگر به همان اوضاعی که دو یا سه ماه قبل در آن بودیم، بازنگردیم و بتوانیم با نشست روز دوشنبه هفته آینده درباره وضعیت اوکراین به نتیجه برسیم و به بحران در این کشور پایان دهیم.

وی ادامه داد: تحرکات نظامی در مرز روسیه و اوکراین نشانگر این است که دو طرف خود را برای یک نبرد دیگر آماده می‌کنند، اما ما می‌توانیم از این نبرد پیشگیری کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان و رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اعلام کردند که تحریم‌ها علیه مسکو تا حدودی موثر بوده است و بر اقتصاد این کشور اثر گذاشته است.

انتهای پیام

کد N574704

وبگردی