آفتاب
عزت الله ضرغامی در مراسم تودیع از ریاست صدا و سیما:

به عملکردم نمره خوبی نمی‌دهم

به عملکردم نمره خوبی نمی‌دهم

کف اعتبارات صداوسیما سه هزار و دویست میلیارد تومان است اما فقط نیمی بصورت مستقیم داده می‌شود و بقیه را باید مدیران از آگهی‌های دولتی بدست بیاورند/ باید مراقب بود که بعضی جریان‌های سیاسی و تندروها یا شبکه‌های ماهواره‌ای عقایدشان را در قالب مردم بیان نکنند.

عزت الله ضرغامی در سخنانی با اشاره و تشکر از عنایات رهبر معظم انقلاب به ایشان و مجموعه صدا وسیما گفت: من از رهبر معظم انقلاب برای دو نکته تشکر جدی دارم: یکی انتصاب محمد سرافراز است زیرا ایشان تخصص و تعهدشان بسیار خوب است و یک کارشناس متعهد هستند و انتخاب سرافراز به نوعی اعتماد به خانواده صداوسیماست و شاید اگر فرد دیگری از بیرون می‌آمد؛ ما در مجموعه مدیریت صداوسیما دچار یک تاخیر زمانی می‌شدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ رئیس صدا و سیما ادامه داد: تشکر دوم من برای اظهار محبتی است که ایشان به بنده و همه کارکنان صداوسیما داشتند. اما من نسبت به انتظاراتی که رهبر انقلاب و نکاتی که ایشان در جلسات خصوصی مطرح کردند و توقعاتی که از من داشتند؛ نمره خوبی به خودم نمی‌دهم.

ضرغامی افزود: من در دوره مدیریت خود نمی‌توانم نمره خوبی به خودم بدهم و معتقدم توقعات رهبری را آنگونه که باید نتوانستم عمل کنم اما ایشان همیشه به ما لطف داشتند و همیشه به جز آقایی و بزرگواری از ایشان هیچ چیز دیگری ندیدیم و تعابیری که ایشان برای صداوسیما و رسانه ملی بیان کردند؛ سرمایه بسیار گرانبهایی است.

رئیس سابق صداوسیما با اشاره به اهمیت مردم برای صداوسیما گفت: بعداز مقام معظم رهبری؛ بزرگترین پشتوانه برای رسانه ملی مردم است و امروز رسانه ملی با مردم واقعا زندگی می‌کند مردم نیز به رسانه ملی وصل هستند و علاقه دارند. ما نیز باید قدرشناس این مردم باشیم و آنها را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: باید مراقب بود که بعضی جریان‌های سیاسی و گروه‌های تندرو یا شبکه‌های ماهواره‌ای عقاید خود را در قالب مردم بیان نکنند و برای ما مردم مجازی درست نکنند.

وی گفت: من بصورت جدی به تعادل متعقد بوده و هستم و باید خط تعادل به شکلی در صداوسیما باشد که بیشترین همگرایی بین آحاد مردم بوجود بیاید زیرا کار رسانه ملی این است که با تکیه بر مردم و برای مردم؛ توسعه و افزایش پیدا کند.

ضرغامی با اشاره به اینکه امروز این سازمان نیاز به حمایت بودجه‌ای دارد؛ گفت: کف اعتبارات برای سازمان صداوسیما درنظر گرفته شده که آن سه هزار و دویست میلیارد تومان است اما فقط نیمی از این بودجه بصورت مستقیم به صداوسیما داده می‌شود و بقیه آن را خود مدیران صداوسیما باید از آگهی‌های دولتی بدست بیاورند. اگر قرار است صداوسیما جراحی‌های بزرگی بکند و تحولی ایجاد بکند؛ باید از آن حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه صداوسیما خانه هنرمندان و متعلق به هنرمندان و اهالی هنر است؛ گفت: بسیاری از هنرمندان ما همچون ابراهیم حاتمی‌کیا؛ مسعود جعفری جوزانی ضیاالدین دری؛ محمدرضا ورزی؛ کیانوش عیاری؛ محمدعلی کشاورز و داریوش ارجمند در آثاری حضور داشتند یا آثاری ساخته‌اند که بسیار تاثیرگذار بود و حتی رهبر معظم انقلاب نیز به بعضی از این آثار نیز عنایت ویژه داشتند مانند عنایتی که ایشان به سریال دکتر قریب داشتند و به خود من گفتند که سریال دکتر قریب سریال خوبی است یا تصویری که محمدرضا ورزی از محمدعلی فروغی و نقش وی در تاریخ نشان داد؛ مورد توجه ایشان قرار گرفته بود.

ضرغامی با اشاره به اینکه باید از همه کارکنان صدا وسیما و مردم تشکر کنم و حلالیت بطلبم؛ افزود: از همه دوستان می‌خواهم که کتاب راوی سابق را که درباره صداوسیما منتشر شده و یک کتاب آموزشی و سازمانی است؛ مطالعه کنند همچنین اگر عمری باشد قصد دارم مطالب مطرح شده در افق رسانه و مباحث نظری را به شکل طرح درس در دانشکده صدا وسیما مطرح کنم.

 

کد N574541

وبگردی