آفتاب

برگزاری انتخابات در میانمار محور مذاکرات اوباما در نایپیداو

برگزاری انتخابات در میانمار محور مذاکرات اوباما در نایپیداو

برگزاری انتخابات در میانمار محور مهم مذاکرات رئیس جمهوری آمریکا در سفر به این کشور اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز با اشاره به مذاکرات باراک اوباما با رهبران میانمار در فردا چهارشنبه درباره مقدمات برگزاری انتخابات در این کشور آسیای جنوب شرقی گزارش داد که آمریکا امیدوار به پیشرفت در اصلاحات دموکراتیک در میانمار است.

در همین رابطه بن رودز معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه نشست همکاری اقتصادی آسیا- اقیانوسیه در پکن با اشاره به مشکلات پیش روی میانمار در عین حال گفت که این کشور فرصت بزرگی را برای دموکراتیک شدن دارد.

عادی سازی روابط در پی اجرای برخی اصلاحات نیز از جمله محورهای مهم مذاکرات اوباما با تین سین همتای میانماری و آنگ سان سوچی رهبر دموکراسی خواه این کشور است.

سفر اوباما به میانمار درحالیست که سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما از پایبندی آمریکا به تعهداتش در حمایت از حقوق بشر و انتقال دموکراتیک با ثبات و پایدار در میانمار خبر داده است.

رئیس‌ جمهوری آمریکا پس از شرکت در نشست همکاری اقتصادی کشورهای آسیا- اقیانوسیه (اپک) فردا چهارشنبه برای شرکت در نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) در نایپیداو به میانمار و پس از آن برای شرکت در نشست گروه 20 به استرالیا می رود.

اوباما در سفر آسیایی خود در پی متقاعد کردن شرکای آسیایی‌ خود برای تمایل واشنگتن در ایجاد تعادل و توازن مجدد در روابط دیپلماتیک در منطقه است.

کد N574195

وبگردی