آفتاب
روحانی در دیدار سفیر جدید آکرودیته شیلی:

روابط مستحکم با کشورهای آمریکای لاتین خواست ایران است

روابط مستحکم با کشورهای آمریکای لاتین خواست ایران است

رئیس جمهور: ایران و شیلی به عنوان کشورهای در حال توسعه درباره مسایل جهانی اهداف مشترکی دارند و می توانند در مجامع بین المللی با رایزنی بیشتر، همکاری بهتری داشته باشند.

رییس جمهوری، جایگاه و نقش کشورهای آمریکای لاتین را در مسایل جهانی بسیار مهم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان روابط مستحکم و خوب با کشورهای این منطقه از جمله شیلی است.

به گزارش ایلنا حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز سه شنبه و پس از دریافت استوار نامه سفیر جدید آکرودیته شیلی اظهارداشت: شرایط حاکم بر نظام بین الملل اقتضا می کند که کشورها برای توسعه همکاری های اقتصادی و حل مسایل امنیتی با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود: ایران و شیلی به عنوان کشورهای در حال توسعه درباره مسایل جهانی اهداف مشترکی دارند و می توانند در مجامع بین المللی با رایزنی بیشتر، همکاری بهتری داشته باشند.

رییس دولت تدبیر و امید، ضمن استقبال از تصمیم دولت شیلی برای تاسیس سفارت در تهران یادآور شد: بدون تردید اراده سیاسی دولت های دو کشور برای توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و علمی است و با توجه به حسن سابقه ای که ملت های دو کشور از یکدیگر دارند، می توان شاهد حرکت رو به رشدی در این زمینه ها بود.

کد N574082

وبگردی