آفتاب

برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در سومین روز گفتگوها در مسقط

برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در سومین روز گفتگوها در مسقط

مذاکرات ایران و کشورهای1+5 در مسقط از صبح امروز با حضور معاونین وزرای خارجه ایران و 6 کشور عضو آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مذاکرات ایران و کشورهای1+5 در مسقط از صبح امروز آغاز شد.

بر اساس این گزارش محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در دو روز گذشته مذاکرات فشرده ای با جان کری و کاترین اشتون داشته است . 

مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 امروز در سطح معاونان و مدیران سیاسی برگزار می‌شود. 

سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان درباره مذاکرات امروز گفت: مذاکرات پنج بعلاوه یک امروز سه شنبه با حضور معاونین وزرای خارجه و ظریف برگزار می‌شود تصریح کرد: در حاشیه مذاکرات اصلی در ملاقات هایی دوجانبه با روسیه و چین مشورت و رایزنی خواهیم کرد.

عراقچی گفت: احتمالا به صورت دوجانبه با هیات امریکایی نیز دیدار خواهیم داشت و سه شنبه شب تصمیم خواهیم گرفت که مذاکرات را روز چهارشنبه ادامه بدهیم یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه جدیت کامل داریم هرچقدر که لازم باشد در عمان می مانیم و مذاکرات را ادمه می دهیم گفت: هنوز هیچ توافقی صورت نگرفته اما تفاوت این دور از مذاکرات با مذاکرات قبلی این است که ما به صورت کامل روی راه حلها متمرکز شده ایم و موضوعات دقیقاً و به صراحت مشخص شده است. دو طرف تنهای 13 روز دیگر تا رسیدن به توافق فرصت دارند. این درحالی است که شب گذشته برخی از منبابع خبری غربی از جمله خبرگزاری رویترز از عدم پیشرفت مذاکرات خبر دادند.

عراقچی گفت: خیلی مستقیم و نزدیک و عملیاتی با عنایت به هدف یعنی همان توافق نهایی مذاکره کردیم و گفتگوها همچنان شکل جدی و واقعی دارد، ولی در موقعیتی نیستیم که بتوانیم ادعای پیشرفت در مذاکرات بکنیم.

کد N574052

وبگردی