آفتاب

افزایش آمادگی نیروهای مسلح مصر برای عملیات در سیناء علیه تروریست‌ها

افزایش آمادگی نیروهای مسلح مصر برای عملیات در سیناء علیه تروریست‌ها

نیروهای مسلح مصر سطح آمادگی خود را برای اجرای عملیات نظامی گسترده در منطقه سیناء جهت از بین بردن کامل گروه‌های مسلح افزایش دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، "نصر موسی"، کارشناس امنیتی مصری اعلام کرد، نیروهای مسلح آماده از بین بردن تروریسم به صورت نهایی و از طریق انجام عملیات نظامی وسیع در سیناء طی روزهای آتی هستند تا جایی که برنامه‌هایی را برای عملیات جنگی وضع کرده‌اند که از تمامی یگان‌های ارتش در آن استفاده می‌شود.

وی گفت: نیروهای زمینی در این عملیات شرکت می‌کنند و مسوولیت بستن راه‌های نفوذ در کوه‌های در مرکز سیناء را برای ممانعت از نفوذ تروریست‌ها به کوه‌های جنوب و بستن ورودی‌ها و خروجی‌ها در مرکز و جنوب سیناء در مقابل افراد مسلح را برعهده دارند اما ماموریت نیروهای هوایی این است که بالگردهای آپاچی به اجرای پروازهای برای کمک به نیروهای ارتش و پلیس در یورش به تروریست‌ها می‌پردازند و اماکن مورد حمله را به دقت زیرنظر می‌گیرند.

این کارشناس امنیتی بر موفقیت عملیات نظامی در از بین بردن 90 درصد گروه‌های مسلح در سیناء که پیش‌بینی می‌شود تعداد آنها به پنج هزار تن برسد، تاکید کرد.

نصر موسی افزود: عملیات نظامی در مرکز سینا تنها با از بین بردن تروریست‌ها به پایان خواهد رسید طوری که نیروهای مصری در مرکز سیناء و کوه‌های «الحلال» با تروریست‌ها مقابله خواهند کرد و نیروهای مسلح در مرحله اول توجه خود را به بستن راههای نفوذ این نیروها از طریق مرزها و توقف رسیدن کمک و سلاح به آنها متمرکز می‌کنند.

طلعت مسلم، کارشناس امنیتی نیز خاطرنشان کرد: عملیات نظامی وسیع در سینا شامل مقابله با افراد مسلح از طریق جنگ چریکی برای بستن راه‌های نفوذ تروریست‌ها صورت می‌گیرد. ارتش اقدام به کاشتن بمب‌ها برای از بین بردن کامل نوار مرزی میان مصر و غزه می‌کند طوری که تمامی تونل‌ها از بین می‌رود تا ارتش عملیات زمینی دیگر را در بقیه مناطق شمال سیناء جهت راندن تروریست‌ها در مرکز این منطقه انجام دهد. اجرای این عملیات نظامی نیاز به برنامه‌ریزی و تجهیزات ویژه دارد.

وی به عملیات تخلیه نوار مرزی در رفح برای از بین بردن تروریسم به طور کلی اشاره کرد و گفت: تخلیه این اماکن به نیروهای ارتش در ورود تجهیزات و سلاح برای از بین بردن تونل‌ها کمک می‌کند.

این کارشناس امنیتی خاطرنشان کرد: ایجاد چارچوب زمانی برای عملیات نظامی در سیناء مشکل است اما مقابله با تروریسم آسان نیست و نیاز به وقت و پایداری و صبر مردم و حمایت آنها از نیروهای ارتش دارد و برقراری امنیت در منطقه مرزی با نوار غزه به نیروهای مصری برای مقابله با تروریست‌ها کمک می‌کند.

محمد عمر، یک کارشناس امنیتی مصری دیگر نیز تصریح کرد: عملیات نظامی در مرحله اول کشتن رهبران گروه‌های مسلح در سیناء و کشف، ضبط سلاح و مهمات آنها و قطع شبکه‌های ارتباطی میان این گروه‌ها و کشورهایی که از آنها حمایت به عمل می‌آورند، متمرکز است.

وی بر توانایی ارتش برای از بین بردن افراد مسلح ظرف هفته‌های آتی تاکید کرد.

هانی عبداللطیف، سخنگوی وزارت کشور مصر نیز در سخنانی تصریح کرد: مصر با تروریسم مواجه شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که در دوره آتی شاهد عملیات تروریستی وسیعی از سوی گروه‌های تروریستی برای از بین بردن روحیه مصری‌ها و هدف قرار دادن نیروهای ما باشیم.

انتهای پیام

کد N574000

وبگردی